1991 yılında il olduk.
Artık bir bebek, bir çocuk ve bir delikanlı değiliz.
32 yaşında kocaman bir yetişkiniz.
Ama bazen öyle şeylerle karşılaşıyoruz ki, ‘çocuk bile yapmaz’ dediğimiz noktaya geliyoruz.
Bartın çıkışında bir dizi düzenleme yapıldı.
Kavşak ve sinyalizasyon…
Bartın Devlet Hastanesi yapıldı.
Hemen yanı başında erkek öğrenci yurdu.
Kentin girişine ayrı bir hava kattı.
Artık bir il havası görüntüsü yakalandı.
Ama eksiklikler var.
Burayı apar topar yapmak eksiklikleri de beraberinde getiriyor.
Az geride kamera kontrol sistemi var.
Polisevi önünde.
Az ilerisi kavşak düzenlemesinin devamı.
Şimdi Zonguldak yönünden Bartın istikametine gelen sürücüler, hastaneye gitmek için oluşturulan kavşaktan içeriye girecek.
Hastaneden Bartın kent merkezine gidecek olanlar da az ileride oluşturulan kavşaktan dönüş yapacak.
Ancak sürücüler burayı halen kavrayamadı.
Hastane yönünden gelenler, Zonguldak istikametinden gelip hastane yönüne giriş yapacak yolu kullanıyor.
Bu ileride inşallah başımıza dert çıkartmaz.
Yani kazalar meydana gelmez.
Kamera kayıt sistemi de ne yazık ki, o noktayı göremiyor.
Trafik kuralına aykırı hareket edenlerin tespiti yapılamıyor.
Burada bir düzenleme yapılması gerekiyor.
Niye?
Yukarıda bahsettiğim gibi kazaların yaşanmaması adına.
Biraz daha devam edelim;
Trafiğin hızını artırmak ve trafik sorunu yaşamamak adına akıllı kavşaklar yapıldı.
Yurt dışında bu akıllı kavşaklar hız limitlerinin 50, hatta 30 kilometrenin altındaki yerleşim yerlerinde uygulanıyor.
Ancak bizim burada çevreyollarında akıllı kavşak uygulaması yapıldı.
Bu konuyu okuyan görevlilerimizin pozitif anlamda eleştiri olarak görmelerini istiyorum.
Ve ona göre yazıyorum.
Akıllı kavşak çevre yollarında olmamalı.
Oralar mahalle arası değil.
Daha önce de İl Özel İdaresi kavşağında akıllı kavşak uygulaması yaptınız.
Bir süre kaza, bir süre itiraz oldu.
Sonra vazgeçtiniz.
Eğer o kadar dar bir kavşağı akıllı kavşak yaptıysanız, Arıt yol ayırımı öncesindeki devasa akıllı kavşağın adı ne olmalıdır?
Hız limitlerine genel anlamda uyuluyor.
Hatta trafik kurallarına uyma oranı Bartın’da, diğer illere göre yüksek.
Ama tek bir ihtimal, tek bir hata ve tek bir kural uymazlığı nelere sebep olabilir?
Bunu da hesap etmeliyiz.
İnsan veya bir canlının önemi, hiçbir maliyetle kıyaslanamaz.
En ufak bir can kaybının olmamasını arzu ediyoruz.
Ama bu akıllı kavşaklarda görüyoruz ki;
Kurallara uymayanların affedersiniz ‘akılsız’ davranışları sadece kazalara sebebiyet vermiyor.
Tartışmalar ve kavgalar.
Fikrimiz şudur ki;
Buralara kalıcı sinyalizasyonlar yapılması gerekiyor.
Şunu da söyleyebilirsiniz…
Sinyalizasyon (kırmızı ışık) koysak, kırmızı ışıkta geçilmiyor mu?
Elbette geçiliyor.
Ama en azından oradaki kamera sistemleri ile plakalara ceza uygulanabiliyor.
Peki, akıllı kavşaklarda, bilmeden ya da bilerek geçiş üstünlüğünü sağlamaya çalışanlara bir ceza uygulanıyor mu?
Biz daha böyle bir ceza yöntemi görmedik.
Yani akıllı kavşaklarda herkes istediği gibi davranabilir.
Kurala uymasanız da herhangi bir işlem uygulanmıyor.
Gerçekten anlaşılabilir değil…
Tüm bu yazdıklarıma reset atalım.
Başlamak ve bunları düzeltmek için geç kalmadık.
32 yaşındayız…
Lütfen…
Kavşaklar ve yavşakların düzelmesi eğitime bağlı. 30 ya da 50 hız limitine dikkatveden yok! Bak şimdi; bir iki not bırakayım şuraya.. Şehir içi trafik düzenleme belediyelere ait. Konrıl ise trafik şube'ye.. Belediye Emniyet trafik ile bir araya gelse belli noktalara sabit radar yerleştirse..geliri de belediye ye aksa.( Gerçi buradaki uygulamaları nasıldır bilmiyorum) trafik cezalarından gelecek para apartmanlar yapar. Yorumu Avrupa'dan kopyaladım ;)
Doğru ve güzel bir tesbit olmuş, umarım uygulanır.