Bartın’da son zamanlarda en çok konuşulan konulardan bir tanesi trafik.
Hatta Bartın’a o kadar önemli yatırımlar yapılıyor ki, gel gelelim trafik sorununu konuşarak tüm önemli gelişmeleri göremiyoruz.
Biz de zaman zaman gazeteciler olarak trafik sorunlarını gündeme getiriyoruz.
Ya da şöyle diyebiliriz;
Kentte yaşayanların beklentilerini, yaşadıkları sıkıntıları paylaşıyoruz.
Bunlara yorumlar da ekliyoruz.
Amacımız can kaybı olmaması.
Trafik sıkışır, hatalar yapılır…
Ama can kayıpları olmasın.
Kimseler üzülmesin.
Bartın Valisi Sayın Dr. Nurtaç Aslan trafik sorunlarını ve çözümlerini masaya yatırdı.
Herkesi dinliyor.
Her aksaklıklığı değerlendiriyor.
Kendisine çok teşekkür ediyorum, beni de dinledi.
Naçizane ben de fikirlerimi anlattım.
Trafik sorunu var mı?
Evet var.
Hatta her geçen gün artarak sorun haline geliyor.
Yanlış algıları da ortadan kaldırmak gerekiyor.
Örneğin;
Emniyet ve Jandarma.
Tüm bu iki kıymetli birimimiz sadece uygulayıcı ve önleyici görevi üstleniyor.
Bartın’da bir trafik komisyonu var.
Aslında her konu burada konuşuluyor.
Öncesi ise Karayolları ve yerel yönetimlere ait.
Yapılan imar çalışmalarındaki eksiklikler bu sorunların buraya gelmesine sebep oluyor.
Asıl sorun orada başlıyor.
Şimdi bir kavşak yapılması düşünülüyor.
Karayollarının mevzuatı var.
Şu kadar mesafe arasında ikinci kavşağın yapılmasına izin verilmiyor.
Haliyle bizlerin yada sizlerin kavşak önerileri ortaya sunulduğu anda çürüyor.
Battı, çıktılar yapılmalı.
Evet bu da bir öneri ama yerel yönetimler veya karayollarının mevzuatları yada görev kapsamları içinde yapılmasına izin verilmiyor.
Köprüler, yan yollar…
Yine karşımıza imar sorunları çıkıyor.
Bizlerin ve sizlerin sunduğu tüm öneriler, Vali başta olmak üzere tüm ilgililerin elinde var.
Her nokta tek tek detaylı incelendi.
Sürücüler haliyle sabredemeyecek duruma geldi.
Bugünü kurtarmaya yönelik değil, geçmişi de rahatlatacak çözümler yapılacak gibi görünüyor.
El birliğiyle Bartın’ın önünü açabilecek çözümler ortaya konuluyor.
Bu istişareler muhakkak sonuca getirecektir.
Sayın Vali, ciddi bir vakit harcıyor.
İnşallah kısa, orta ve uzun vadeli çalışmalar yapılacaktır.
En büyük isteğimiz tabi ki can kayıplarının yaşanmaması.
Mal kayıpları da yaşanmasın istiyoruz.
Trafik kazalarının olması hepimizi üzüyor.
Ben de bu yönde fikirlerimi buradan beyan etmeye çalışmıştım.
Özellikle Çatmaca’dan sonra yaya geçişlerinin olduğu noktaları sizlerle paylaştım.
Eksiklikleri anlattım.
Öyle güzel çalışmalar yapıldı ki, herkese teşekkür ediyorum.
Neredeyse tüm noktalarda titiz çalışmalar yapılmış.
Başta Sayın Valimiz, Emniyet Müdürümüz, Alay Komutanımız, emniyet ve jandarmanın kıymetli görevlileri, karayolları ekiplerine şükranlarımızı sunuyoruz.
Her yere uyarı tabelaları yerleştirildi.
Bundan sonra artık sıra bizde.
Yani yaya ve sürücülerde.
Lütfen trafik işaretlerine dikkat edelim.
Trafik kurallarına uyalım.
En başta hız kuralları, kırmızı ışık ihlalleri.
Emniyet kemeri.
Araç kullanırken cep telefonu kullanımı.
Şerit ihlalleri..
Yaya geçişi olmayan yerlerden geçmeye çalışma gibi.
Bir önemli hususta üst geçitler.
Bartın’da üst geçit kullanımı oranı çok düşük gibi görünüyor.
Lütfen üst geçit olan bölgelerde üst geçitleri kullanalım.
Üst geçitlerin alt kısmından, ilerisinden, gerisinden yolun karşısına geçmeye çalışmayın.
Bartın’ı yönetenler sadece ellerini değil, vücutlarını bu işin altına koydular.
Biz de lütfen her şeyimizi ortaya koyalım.
Ne maddi hasarlı, ne yaralamalı, ne de can kayıplarının olduğu kazalar olmasın….
Son olarak gözlemlediğim bir hususu da paylaşmak istiyorum.
Halk otobüsleri durakları…
Yine Polisevi kavşağında üniversiteye kadar olan bazı bölümlerde halk otobüsü yolcu indirme, bindirme levhaları var.
Ancak altını çizerek söylüyorum, bazılarının cepleri yok.
Halk otobüsü yolun ortasında duruyor ve yolcu indirip, bindirme yapıyor.
Buna da yerel yönetimlerin, yani belediyemizin bir çözüm bulması gerekiyor.
Tekrar trafik düzenlemelerinde emek veren herkese şükranlarımı sunuyorum.