Bartın’ın kanayan yaralarından biri olan üst geçitler kimi zaman maddi hasarlı kimi zaman ölümlü kazalar ile gündeme geliyor.
Bilindiği gibi ilimizde hem nüfus hem da araç sayısı her geçen gün artıyor. Ancak Şehrin belli bir alanda sıkışmış olması nedeniyle trafikle ilgili yaşanan sorunlar da her geçen gün artıyor. Bartın’da çevre yolunun kent merkezinin içinden geçiyor olması da hem yaya hem de araç güvenliğini tehdit olan unsur olarak biliniyor.
Genellikle maddi hasarlı, yaralanmalı ve ölümlü kazalar ile gündemden düşmeyen Bartın’ın en büyük sorununun çözümü için bartın Emniyet Müdürlüğü’nün, “ Üst geçitler taşınsın”, önerisinin Karayolları tarafından onaylanmaması ile birlikte bu kez de İl Trafik Komisyonu’ndan bu yönde bir karar çıkartılarak gereğinin yapılması için Karayollarına gönderildiği öğrenildi.
Ayrıca söz konusun tebliğin üzerinden de yaklaşık 2 ay kadar bir zaman geçse de hala bir adım ve geri dönüş olmadı. Bartın Halk Gazetesi Muhabiri Tolga Akıner’in hazırladığı haberde Bartın Emniyet Müdürlüğü’nün, “ Üst geçitler taşınsın”, önerisinin Karayolları tarafından onaylanmaması gündeme geldi.
Herkes sorunlu noktaların farkında
Bartın’da yaşayan hemen hemen herkesin dile getirdiği ancak bir türlü etkili bir çözüm bulunamayan bazı yollar başta yaya güvenliği olmak üzere trafikte büyük tehlike barındırmaya devam ediyor.
Bunlardan biri Çatmaca Kavşağı ile Özel İdare Kavşağı arasında bulunan 151.Cadde, diğeri Çatmaca Kavşak’tan Şiremirçavuş Mahallesi İstikametine doğru olan Atatürk Caddesi, bir diğeri de Esentepe mevkiindeki Hastane Kavşağı’ndan Kanlıırmak Caddesi Kavşağı’na kadar olan D10 karayolu.
Tel duvarlar yeterli değil
Söz konusu noktalarda yaya geçişlerinin önlenmesi amacıyla son dönemde refüjler tel duvarlarda kapatılsa da aralarda bulunan ve trafik ışığının olmadığı yaya geçitleri tehlike saçmaya ve kötü kazalarla hala daha anılmakta. Tel duvarla sayesinde kaza riskinin ortadan kaldırıldığı tek nokta Mugada kaşağı ile Çatmaca kavşağı arasında refüjün kapatılması oldu ama bu da Emniyet Müdürlüğü’nün ısrarı ile gerçekleşti.
Emniyet 2 yıldır mücadele ediyor
Bartın’da yaşayan herkes bu bölgelerin yıllardır sorunlu olduğunu biliyor. Peki, ama bu sorunun çözümü için kim ne yapıyor, ne projeler üretiyor? İşte bu noktada Bartın Halk Gazetesi Muhabiri Tolga Akıner’in hazırladığı haberde edinilen bilgiler Bartın Emniyet Müdürlüğü’nün yaklaşık olarak iki yıldır bu noktalardaki can ve mal güvenliğini tehdit eden sıkıntıların kalıcı bir şekilde ortadan kaldırılmasına ilişkin olarak çok ciddi bir çalışma içinde olduğu ve ürettiği formülleri ilgili yerlere iletmesine rağmen şimdiye kadar net bir sonuç alamadığı yönünde.
Emniyet önerdi!
Kent merkezinde sürekli maddi hasarlı ve yaralanmalı trafik kazalarının yaşandığı noktalarla ilgili ciddi bir çalışma yürüten Bartın emniyet müdürlüğü Trafik Şube Müdürlüğü, hazırladığı rapor ile Vefa Park’ın bulunduğu Arka Sokak’ın Özel İdare ile Çatmaca Kavşaklarının arasında bulunan 151.Cadde’ye çıkış noktasındaki trafik güvenliğini sağlamak amacıyla yaklaşık 250-300 metre aşağıda Bartın Valiliği’nin yanında bulunan üst geçidin sorunlu bu noktaya taşınmasını önerdi.
Emniyet yine aynı raporda benzer bir uygulamanın Bartın Müftülüğü ’nün karşısından geçen ve yine adı kazalarla anılan Atatürk Caddesi’nde de yapılmasını, bunun için de Şiremir Çavuş Mahallesi’nde Atatürk Caddesi üzerinde bulunan İbrahim Pelenkoğlu Üst Geçidi’nin Bartın Müftülüğü önüne taşınmasını önerdi.
Karayolları Reddetti!
Söz konusu önerilerini içeren yazıyı Bartın’ın bağlı olduğu Karayolları 15. Bölge Müdürlüğü 156. Şube Şefliği ’ne ileten Bartın Emniyet Müdürlüğü, ne hikmetse bu önerilere olur alamadı.
Ama bu konudaki ısrarından vazgeçmeyen Bartın Emniyeti, İl Trafik Komisyonu’nda bu tartışmaların gerçekleşmesi yönünde bir karar çıkartabilene kadar hemen her fırsatta taleplerini dile getirmeyi sürdürdü.
İl Trafik Komisyonu’ndan karar çıktı
Yaklaşık iki ay önce Başkanlığı’nı Bartın Valisi’nin yaptığı İl Trafik Komisyonu’nun söz konusu iki üst geçit için belirtilen sorunlu noktalara taşınarak, oralarda hala bulunan ve hem yaya hem de araç güvenliği açısından risk oluşturan yaya geçitlerini iptal ederek aradaki boş alanın doldurularak tel duvar ile kapatılmasını içeren karar bu kez gereğinin bir an önce yapılması talep edilerek tekrar Karayollarına gönderildi. Ancak aradan geçen zamana rağmen halen bir adım atılmaması ile birlikte her hangi bir geri dönüş yapılmadığı da öğrenildi.
Bir acı daha
Bu zaman içerisinde maalesef sıkıntılı noktalardan biri olan 151.Cadde üzerinde bir can kaybıyla sonuçlanan bir trafik kazası daha meydana geldi ve 28 Eylül sabahı bisikleti ile sözde güvenli yaya geçidinden bisikleti ile karşıdan karşıya geçen 61 yaşındaki Halil Şimşek, Özel İdare istikametinden Çatmaca’ya doğru hızlı bir şekilde seyreden Kale Seyahat’e ait bir yolcu servisinin çarpması sonu ağır yaralandı ve kaldırıldığı Bartın Devlet Hastanesi’nde doktorların tüm müdahalelerine rağmen kurtarılamayarak hayatını kaybetti.
Belki de Karayolları, İl Trafik Komisyonu’nun kararını zamanda onaylayıp gereğini yapıp ve 151.Cadden üzerindeki Bartın Valiliği karşısında bulunan üst geçidi sürekli kazaların yaşandığı Vefa Park’ın bulunduğu noktadaki yaya geçidinin olduğu noktaya taşısaydı 28 Eylül’de bisikleti ile buradan karşıya geçen bir servis aracının çarpması sonucu hayatını kaybeden Halil Şimşek yaşıyor olacaktı.
Umarız, Karayolları bir an önce gereğini yaparak üst geçitler taşınır ve bir daha benzer acılar yaşanmaz.
Haber Merkezi