İYİ Parti’nin 31 Mart 2024 tarihinde gerçekleşecek olan Mahalli İdareler Seçimleri kapsamında Bartın Belediye Başkanı adayı olarak gösterilen Atınç Günal, Bartın’da hem Bartın’ın trafik sorununun çözümünde bir adım olacak hem de, Bartın’ın eşit ve adil bir şekilde gelişimini sağlayacak tramvay projesinden bahsetti. Tramvay projesinin detaylarına ilişkin açıklamalarda bulunan Bartın Belediye Başkanı Atınç Günal, Eskişehir’de çalıştığı dönemi referans göstererek tramvay sisteminin ve ulaşım ağlarının geliştirilmesinin, özellikle dolmuş ve minibüs sahiplerinin ekonomik bir kayıp yaşamayacağı aksine, olumlu etkileyeceğine değindi.
Tramvay sistemi, şehir içindeki trafik sorununu önemli ölçüde azaltacak ve ulaşımı daha hızlı ve düzenli hale getirmesi ve tramvay güzergahının planlanması, şehirdeki farklı bölgelere eşit ve adil bir şekilde ulaşım imkanı sağlamayı amaçlıyor. Şehirdeki her bölge tramvay hattına entegre etmeyi planlayan Günal, projenin şehir sakinleri tarafından benimsenmesi halinde, Bartın'ın modern ve etkili bir toplu taşıma sistemine kavuşacağını belirtti. Bartın halkına daha konforlu ve çevre dostu bir ulaşım imkanı sunmayı amaçlayan tramvay projesi, seçim kampanyası süresince Günal'ın öncelikli vaatleri arasında yer alacak.
İYİ Parti Bartın Belediye Başkanı Atınç Günal’ın açıklamaları şu şekilde:
“Şimdi Bartınımızın ikinci çevre yolunu yaptığımız zaman iç taraftaki çevre yolu artık şehir içine geçecek. Benim projelerim de ortada. Bartın'ın gelişmesi için ileriye gitmesi için olan projeler ve ben seçilemezsem de bir belediye başkan adayımız belediye başkanı seçildiği zaman bunların uygulamasını onur duyarım. Onun için Bartın'ın olmazsa olmazı, ikinci çevre yolu olduktan sonra olmazsa olmaz bir şey var, tramvay. Kesinlikle olması gerekiyor, bu toplu taşıma sisteminin. Bu ilk etapta minibüs ve otobüs işleten kişiler bunu negatif olarak görebilir ama bu aslında böyle olmuyor. Aynısını ben Eskişehir’de yaşadım. Ama inanın hiçbir şey değişmedi. Yine ekmek paralarını kazanmaya başladılar. Eskişehir'de de aynısı oldu. Eskişehir'de ben dönemde tramvay projesi de yapılıyordu. Daha sonra bitti, tamamlandı. Ve otobüs ve minibüs bulunulan alan sahipleri ayağa kalktılar, ama inanın öyle bir şey olmadı, hiçbir şey değişmedi. Onlar yine ekmek paralarına taramaya başladılar. Şehir içerisindeki trafik rahatladığı zaman insanları gidecekleri yerlere daha çabuk ulaşma imkanı sağlandığı için bu sefer şehir büyüyor Şehir içi trafik rahatladığı zaman insanlar gidecekleri yerlere daha çabuk ulaşma sağladığı için şehir büyümeye başladığı için bu kez oralara otobüsler ve minibüsler hizmet vermeye başladı. Sizin yaptığınız o tramvay şehrin büyümesine neden olduğu için oralara hizmet götüren kişiler daha çok kazanmaya devam ediyor. Çünkü şehir büyüdükçe gelişiyor, nüfus artıyor, nüfus arttıkça her şeye yansıyor. Siz burada tramvay yaptınız diye kimseyi ekmeğinden etmiyorsunuz.
Hafif raylı sistem sorunlarında dediğiniz hattın kesinlikle olması gerekiyor. Herkes onun için bahsediyor. Bu artık ilerlemek için, geliştirmek için kullanacağımız bir sistem aslında şuanda kesin ihtiyaç haline gelmiş olduğundan dolayı bu bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. Sürekli mahallelerimizi geziyorum. Hendekyanı mahallemizde inanın böyle bir düzensizlik yok gerçekten. Oralar kendi kaderine terk edilmiş, hiçbir şekilde orada esnaflar, bazı yerler kapalı bazı yerler depo olarak tutulmuş. Bazı yerlerde halkımız oturuyor biri siftah yapıyor kapatıyorlarmış. Onun için ben şöyle söyleyeyim konudan konuya geçeceğim ama ben Bartın’da adaleti çok önemsiyorum. Eğer ki Yukarıçarşı’daki bir kişi orada bir hizmete ulaşabiliyorsa aynı hizmete Hendekyanı’ndaki kişide ulaşabilmeli. Eğer ki Kemerköprü’deki bir esnaf günde belli bir müşteriye sahipse Hendekyanı’ndaki esnafta sahip olmalı ve bu kesinlikle adaletli bir yatırım olur Belediye tarafında. Bu belediye tarafından olmak zorunda çünkü muhtarlık, belediye, hükümet böyle gidiyor bunun bir silsilesi var. Benim ilk geldiğim zamanda inşallah 1 Nisan sabahı benim ilk yapmak istediğim şey bütün muhtarlarımızla oturup ne kadar sorunları var, kimin nesi var, orada problemler ne? X mahallede bir problem vardır, başka bir mahallede başka bir problem vardır. Bunları harmanlayıp bu arkadaşların ilk başta sorunları çözümü için elimizden geleni yapmak için yola çıkıyorum.
Çatmaca’da bir yaşlı amcamızı düşünün. Bu amcam buradan kalkıp Terminale hafif raylı sistemle gidebilecek ama Hendekyanı’ndaki amcam gidemeyecek. Onun için bütün mahallelerin hepsinin içerisinden geçiremesek de hepsine ortak noktalardan, şehrin planına açık bu tramvayın geçebileceği noktalarda hafif raylı sistemi geçirmek için bu şekilde önceden planlanması gerektiğini düşünüyorum. Sadece belli güzergah değil bunun bütün Bartın içerisinde olması gerektiğini düşüyorum. Hatta 3-4 tane, ben projelerimde 3 tane bahsetmiştim ama 3-4 çoğaltılabilirdi. Belli noktalarda katlı otoparklarla aracı oraya koyup şehrin gideceği yere tramvayla, hafif raylı sistemle gidebileceği bir sistem oluşturmakta burada çok güzel bir sistem olur.”
YUSUFHAN KABAKCI