Zonguldak Havalimanı yönetimi tarafından düzenlenen "Logomuzu Sen Tasarla" adlı yarışma sonuçlarının açıklanmasının ardından ödüller sahibine teslim edildi.
Yarışmaya 69 yarışmacı tarafından 156 logo hazırlandı. Jüri, sosyal mecralardaki anket ve beğenilere göre ilk üçe giren logoyu belirledi. Bartın’dan da çok sayıda vatandaşın kullandığı Zonguldak Havalimanı'nın yeni logo yarışmasında dereceye girenlere ödülleri teslim edildi.
Ödül töreni, 26 Ekim 2023 tarihinde Zonguldak Havalimanında yapıldı. Törene, ZONHAV Başkan Yardımcısı Recep Kahya, ZONHAV Koordinatörü Hamza Tunç ve yarışmaya katılan bazı tasarımcılar katıldı.
Ödül Kazananlar
Kemalettin Özkan (Çaycuma)
Uğur Turgut (Konya)
Erkan Akın (İstanbul)
Yeni Logo
Yarışmada birinci seçilen logo, Zonguldak'ın simgesi olan kömür ocakları ve Zonguldak'ın doğal güzelliklerini yansıtıyor. Logoda, kömür ocakları mavi renkte, Zonguldak'ın doğal güzellikleri ise yeşil renkte kullanıldı. Logonun merkezinde ise Zonguldak Havalimanı'nın ismi yer alıyor.
Ödül Töreni
Ödül töreninde konuşan ZONHAV Başkan Yardımcısı Recep Kahya, yarışmaya ilgi gösteren herkese teşekkür etti. Kahya, "Yarışmaya 69 yarışmacı tarafından 156 logo hazırlandı. Jüri, sosyal mecralardaki anket ve beğenilere göre ilk üçe giren logoyu belirledi. Birinci seçilen logo, Zonguldak'ın simgesi olan kömür ocakları ve Zonguldak'ın doğal güzelliklerini yansıtıyor. Logonun merkezinde ise Zonguldak Havalimanı'nın ismi yer alıyor. Ödül kazanan yarışmacılarımızı tebrik ediyoruz." dedi.
Yeni Logonun Özellikleri
Yarışmada birinci seçilen logo, Zonguldak'ın simgesi olan kömür ocakları ve Zonguldak'ın doğal güzelliklerini yansıtıyor. Logoda, kömür ocakları mavi renkte, Zonguldak'ın doğal güzellikleri ise yeşil renkte kullanıldı. Logonun merkezinde ise Zonguldak Havalimanı'nın ismi ve Uçak sembolü yer alıyor.
Logo, Zonguldak'ın iki önemli özelliğini bir araya getirerek, şehrin kimliğini yansıtmayı amaçlıyor. Kömür ocakları, Zonguldak'ın ekonomik ve kültürel hayatında önemli bir yere sahip. Doğal güzellikler ise Zonguldak'ın turizm potansiyelini yansıtıyor.
Logonun tasarımı, yarışmaya katılan 69 yarışmacının eserlerinden seçildi. Jüri, sosyal mecralardaki anket ve beğenilere göre ilk üçe giren logoyu belirledi.
ZEYNEP NUR DEMİR