Döneminde en ünlü mimarlardan olan Asım Kömürcüoğlu tarafından tasarlanan ve Alman MAİG firması tarafından 1956 yılında yapımı tamamlanan Fevkani Köprüsü diğer adıyla İnönü Köprüsü bugün yıkılma kararı ile yeniden gündemde.
Bölgedeki taşkömürü üretiminin kesintisiz olarak yıkama tesislerine ve liman bölgesine ulaştırılması amacıyla kurulan Fevkani Köprüsü, günümüzde Zonguldak’ın merkezinde bulunan, Soğuksu, Gazipaşa, Acılık ve Çaydamar semtlerini birbirine bağlarken aynı zamanda 6 bin metrekare alanda faaliyet gösteren 96 işletmeye ev sahipliği yapıyordu.
Beş bacaklı ahtapot şeklindeki özel mimarisiyle Zonguldak’taki sanayi ve tarih gelişimine ışık tutan ve şehrin sembolik yapılarından biri haline gelen köprü günümüzde dayanıksız olduğu gerekçesiyle Zonguldak Belediyesi’nin aldığı kararla yıkım sürecine girdi.
Köprüyü birçok Bartınlı da kullandı
Bartın il olmadan önce Zonguldak’a bağlıyken köprüden birçok Bartınlı geçerek il merkezine ulaşıyordu. İl olduktan sonra ise gerek alışveriş olsun gerek hastane için olsun birçok Bartınlı yine Fevkani Köprüsü’nden sık sık geçmeye devam etti.
Esnaf, Belediye Başkanıyla sık sık karşı karşıya geldi
Köprü altındaki işletmelerle sık sık karşı karşıya gelen Zonguldak Belediye Başkanı Ömer Selim Alan, köprü altı esnafına Elmaspark’ın tahsis edileceğini açıkladı. Yaşanan hararetli tartışmaların ardından ise köprü altındaki işyerlerini tahliye eden esnaf Elmaspark’taki yeni yerlerine taşınmaya başladı.
Ve yıkım süreci başladı…
Fevkani Köprüsü'nün yıkım süreci öncesinde ilk olarak köprü altındaki dükkanların elektrik, su ve doğal gazı kesilirken köprü üzerine ve çevresine emniyet ve belediye ekiplerinin bariyerler yerleştirmesiyle araç ve yaya geçişi de tamamen kesildi. 67 yıllık Fevkani Köprüsü’nde asfalt kazıma işlemi ise tamamlandı.
Riskli ve depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yıkılacak olan Fevkani Köprüsü’nde şu anda çevreleme işlemleri devam ederken artık yıkımın gerçekleştirilmesi bekleniyor.
YUSUFHAN KABAKCI