Bartın’da trafik sorunu her geçen gün daha da büyüyor. Vatandaşlar ve uzmanlar, şehir içi ulaşımda yaşanan aksaklıkları ve sürekli artan yoğunluğu dile getirerek kalıcı çözümler talep ediyor. Bartın Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nden Doç. Dr. Mustafa Artar, trafik sıkışıklığının sadece belirli günlerde değil, artık her gün iş saatlerinde ana arterlerde ve kent merkezine giren yollarda ciddi yoğunluk oluşturduğuna dikkat çekti.Sürücü Davranışları ve Uygulama Hataları Trafiği Olumsuz EtkiliyorDoç. Dr. Mustafa Artar, trafik sıkışıklığının artmasında sadece altyapı eksikliklerinin değil, aynı zamanda sürücü davranışlarının ve bazı yanlış uygulamaların da etkili olduğunu belirtiyor. Yolcuların durak dışında inip binmesi, durak alanlarına park edilen araçlar, Kemerköprü gibi dar ve yoğun bölgelerde hatalı taksi duraklarının bulunması gibi faktörler, trafiği içinden çıkılmaz bir hale getiren etkenlerden bazıları olarak öne çıkıyor.Hız Kesiciler Tartışma KonusuBir diğer tartışma konusu ise şehir içi yollarda yer alan hız kesiciler. Kar yağışı sonrasında sökülmek zorunda kalan kauçuk ve dar kesitli hız bariyerleri, yeniden monte edilerek kullanıma sokuldu. Ancak bu bariyerlerin ekonomik olmadığını ve kaza riskini arttırdığını belirten Doç. Dr. Mustafa Artar, daha kalıcı ve güvenli çözümler için TSE ve yol güvenliği standartlarına uygun, daha geniş kesitli beton veya asfalt hız bariyerlerinin kullanılmasını öneriyor. Özellikle yayalara yakın alanlarda bu tür sistemlerin daha etkili ve uzun ömürlü olacağını vurguluyor.Mustafa Artar sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verdi:"Bartın'da trafik gün geçtikçe kötüye gidiyor. Bazı önlemler alınmaya çalışılsa da sanırım bu uzun sürecek. Vatandaşların otomobilleri ile kısa süreli seyahatleri yapma arzusu trafik sorunu artırıyor. Artık sadece Salı ve Cuma günleri değil, iş saatlerinde her gün ana arterlerde ve kent merkezine giren hatlarda sıkışmayı görüyoruz. Bu sorunu tetikleyen uygulamadan ve sürücü tutumlarından kaynaklı da çok girdi var malesef (örnek durak olmayan yerde yolcu alımı ve indirilmesi, duraklara araç park edilmesi, Kemerköprü gibi sıkışık yerde yanlış taksi durağı vb vb.) Bunun yanında bir başka sorun ise yol üzerlerinde bulunan kız kesici önlemler. Kauçuk ve dar kesitli hız bariyerleri kar yağışı ile mecburiyetten yerinden sökülmüştü. Şimdi yeniden özellikle yaya geçişlerine yakın yerlere monte edildiğini görüyoruz. Bu sistemlerin ekonomik olmadığını aynı zamanda özellikle bağlantı yollarında yapıldığında da kazalara bile neden olduğunu görmekteyiz. Bunun yerine TSE ve yol güvenliği standartlarına uygun daha geniş kesitli ve kalıcı beton veya asfalt çözümlerin hem sürücülerin daha net anlayabilmesi hem de hızın azaltılması için de daha verimli olacağını düşünüyorum. Kime sorsam bu hız kesicilerden şikayetçi ama kendi kendine hayıflanıyor. Trafik sorunlarını aşmış ve yaya dostu bir Bartın için hep birlikte çalışmalıyız. Sorunun çözümü için çaba harcayacak tüm kurumlara şimdiden teşekkür ederim."YUSUFHAN KABAKCI
GÜNCEL
Yayınlanma: 09 Mart 2025 - 17:14
Sorun Giderek Büyüyor
GÜNCEL
09 Mart 2025 - 17:14
Daha önce sürücülerin rehabilite edilmesi. Hem yayalara hemde araçlara yol verilmesi konusunda kısacası Araç sahiplerinin(kargo,ambar,gıda ve özel) tek şeritli yolda kısa sürelide olsa dörtlü yakıp işlerini görmesi 30 saniye 20 araç kuyruk daha anlatılacak çok şey var
Öfkeli bartinli