Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, denizdibi tarama faaliyetlerinin müsilaj gibi kirlilik sorunlarını önlemede büyük bir rol oynadığını belirtti. Bakan Uraloğlu, DÖKER-1 Çamur Taşıma Barcı’nın tarama faaliyetlerine yeni bir soluk getireceğini söyledi. Uraloğlu ayrıca ilk blok kaynağı gerçekleştirilen emici tip tarama gemisi tamamlandığında ise büyük tonajlı gemilerin güvenliğini sağlayacağını bildirdi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, DÖKER-1 Çamur Taşıma Barcı’nın Hizmete Alınması ve Emici Tip Tarama Gemisi İlk Blok Kaynak Töreni’nde konuştu. Bakan Uraloğlu yaptığı açıklamada, “Artık şunu çok iyi biliyoruz ki denizcilik, küresel ticaretin en stratejik limanıdır ve Türkiye ise bu limanda rotasını liderliğe çevirmiş bir kaptandır.” ifadelerini kullandı.
Bartın Irmağı’nda da 79 bin 250 metreküp temizlik yaptıklarını ve özellikle yoğun yağış alan Zonguldak, Bartın, Karabük, Kastamonu ve Sinop gibi illerin bulunduğu Karadeniz Bölgesindeki sellerden etkilenen balıkçı barınaklarının da bila bedel olarak dip taramalarını yaptıklarını belirten Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:
“Balıkçı barınaklarında bulunan kooperatiflerin maddi imkanları olmamasından dolayı denizdibi taramalarını ücretsiz yaparak bu barınakları açık tutmaktayız. Yılda ortalama 7-8 balıkçı barınağının taramasını yapıyoruz. Türkiye Taşkömürü Kurumunun kullanımında olan Zonguldak Limanımızın da daha verimli kullanılabilmesi için 2024 yılından bu yana 248 bin metreküp tarama faaliyeti gerçekleştirdik. Ayrıca, denizdibi tarama faaliyetlerimiz müsilaj gibi kirlilik sorunlarını önlemede de büyük rol oynamaktadır. Deniz tabanındaki organik birikimleri temizleyip su sirkülasyonunu artırarak ve ekolojik dengeyi koruyarak denizlerimizin temiz kalmasına katkı sunuyoruz.
“DÖKER-1 Tarama Faaliyetlerine Yeni Soluk Getirecek”
Tersaneler ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğümüz koordinesinde İstanbul, İzmir ve Samsun Denizdibi Tarama Başmühendisliklerince 38 deniz vasıtası ve 210 personelle denizlerin aldığı nefesi güçlendirmeye devam ettiklerini belirten Uraloğlu, “Şu anda hizmete aldığımız Döker-1 adlı çamur taşıma barcımız da 750 metreküplük kapasitesi, yüklü halde 7,5 knot’luk hızı ve ortadan açılır yük boşaltma özelliğiyle tarama faaliyetlerimize yeni bir soluk getirecektir. Yerli tersanelerimizde inşa edilen bu gemimiz, çevreci tasarımı ve etkin performansıyla da filomuzun yeni bir gurur kaynağı olmuştur.”
Emici Tip Tarama Gemisi Limanların Derinliğini Koruyarak Büyük Tonajlı Gemilerin Güvenliğini Sağlayacak
Uraloğlu ayrıca bugün ilk blok kaynağı yapılan emici tip tarama gemisinin ise dünyada sadece birkaç ülkenin üretebildiği bir teknolojiye sahip olduğunu belirterek “Türk mühendislerin aklı ve işçilerinin emeğiyle inşa edilen gemimiz, tamamlandığında limanlarımızın derinliğini koruyarak büyük tonajlı gemilerin güvenliğini sağlayacak, ticaret gemilerimizin yolunu açacak ve deniz ticaret hacmimizi arttıracaktır. Bu gemimiz de modern teknolojiye uyumu ve fark oluşturan tasarımıyla Türkiye’nin denizcilik vizyonunu bir adım öteye taşıyacaktır.” açıklamasında bulundu.
YUSUFHAN KABAKCI