• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • İLAN.GOV.TR
  • ASAYİŞ
  • GÜNCEL
  • SİYASET
  • EKONOMİ
  • RESMİ İLANLAR
  • SPOR
  • BELEDİYE TURİZM MAGAZİN EĞİTİM SAĞLIK TEKNOLOJİ YAŞAM KÜLTÜR - SANAT ÇAYCUMA SPOR
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. GÜNCEL
  3. Bir Demiryolları Haftası daha geldi, Bartın'a demiryolu hala gelmedi
GÜNCEL
24 Eylül 2023 - 14:59
Reklam

Bir Demiryolları Haftası daha geldi, Bartın'a demiryolu hala gelmedi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Demiryolları Haftası nedeniyle açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu açıklamasında son 21 yılda demir yollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yapıldığını belirtirken demir yollarının tamamın elden geçirildiğini ve yenilendiğini ifade etti. Uzun yıllardır demiryolunu hasretle bekleyen Bartın ise bu yıl ki Demiryollarını Haftasını daha demiryoluna hasret bir şekilde geçirdi.

GÜNCEL
24 Eylül 2023 - 14:59
Yorumlar
TAKİP ETTAKİP ET
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Bir Demiryolları Haftası daha geldi, Bartın’a demiryolu hala gelmedi
Reklam

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Demiryolları Haftası nedeniyle yaptığı açıklamada son 21 yılda demir yollarına yaklaşık 880 milyar lira yatırım yapıldığını belirtti.

Uzun zamandır demiryolu ile buluşmayı bekleyen Bartın ise bir Demiryolları Haftasını daha özlemle karşıladı.

Saltukova’ya kadar gelen demiryolu hattı Bartın’a uzatılmazken Filyos Vadisi projesi ile yeniden başlayan demiryolları talebi uzun yıllardır bölgenin gündeminde olan Sakarya-Akçakoca-Ereğli-Bartın demiryolu projesinin revize ve etüt çalışmalarının yapıldığı açıklaması ile yeni bir boyut kazanmıştı.

Bakan Uraloğlu ise 2003'te yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğuna, 2023 itibarıyla 2 bin 250 kilometresi Yüksek Hızlı tren (YHT) ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre eklediklerini ve böylece demir yolu uzunluğunu 14 bin kilometreye yükselttiklerini aktardı.

Ülkenin ilk YHT hattının 13 Mart 2009'da Ankara-Eskişehir arasında açıldığına dikkati çeken Uraloğlu, 2011'de Ankara-Konya, 2014'te Eskişehir-İstanbul, 2022'de Konya-Karaman ve bu yıl içinde de Ankara-Sivas hatlarının açıldığını ifade etti.

 “2053’te, hızlı tren hizmeti alan il sayımızı 52'ye çıkartacağız”

 Bakan Uraloğlu, hızlı trenlerle konforlu, hızlı ve modern seyahat hizmetinin doğrudan ve dolaylı olmak üzere 19 ilde ve ülke nüfusunun yaklaşık yüzde 50'sine ulaştığını belirterek, şunları kaydetti:"2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ve yol haritamızla, hızlı tren hizmeti alan il sayımızı, Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule gibi tüm hızlı tren projelerimizi tamamladığımızda 52'ye çıkartacağız. Demir yolu hat uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye yükselteceğiz. Şu anda yaklaşık 3 bin 800 kilometre yeni demir yolu hattında da yapım çalışmalarımız devam ediyor. Bunun yanında yaklaşık 5 bin 800 kilometrelik hattın proje çalışmaları tamamlanmış 5 bin kilometrede de etüt ve proje çalışmalarımız da sürüyor. Ayrıca, 2053 net sıfır emisyon hedefimizle, kara yolu taşımacılığını yüzde 72'den yüzde 57'ye düşürmeyi, demir yolu yük taşımacılığını da yüzde 5'ten yüzde 22'ye çıkarmayı planlıyoruz. Bu sayede karbon salınımından büyük oranda azalma sağlayacağız."

Yeni demir yolu hatları ile mevcut hatların elektrikli, sinyalli ve çift hatlı hale getirilmesi gibi modernizasyon yatırımlarının da devam ettiğine işaret eden Uraloğlu, şu anda hatların yüzde 58'ine karşılık gelen 8 bin 46 kilometrelik kısmın sinyalli olduğuna işaret etti. Uraloğlu, 1460 kilometrelik hatta yapım çalışmalarının da devam ettiğini bildirdi.

Demir yolu yük taşımacılığının artırılması amacıyla mevcut 12 lojistik merkeze ilave olarak Sivas ve Boğazköprü lojistik merkez inşaatları, fabrika, liman, organize sanayi bölgelerine iltisak hattı sağlanması kapsamında da Gelemen-Tekkeköy ve Sincan-Yenikent-Kazan-Soda hatlarındaki yapım çalışmalarının devam ettiğine işaret eden Uraloğlu, kent içi banliyö işletmeciliği çerçevesinde ise İzmir'de İZBAN, İstanbul'da Marmaray, Ankara'da Başkentray ve Gaziantep'te Gaziray'a ek olarak Konya'da Konyaray projesinin yapım çalışmalarının sürdüğünü vurguladı.

Uraloğlu, ülkede yüzde 4 olan demir yolunun taşımacılıktaki oranının, 2029'da yüzde 11'in üzerine yükselmesini, 2053'te ise yaklaşık yüzde 22 olmasını öngördüklerini belirterek, böylece Türkiye'deki demir yolunun, yük taşımacılığındaki payının 2053'e kadar 7 kat artacağını kaydetti.

Uraloğlu, yurt dışına yük taşımacılığında demir yolunun payını da 10 kat artırmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

 

 

Alaeetin Toprak
Reklam
# Bartın# demiryolu# Saltukova# Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı# Abdulkadir Uraloğlu# tren# Filyos# Sakarya# Akçakoca# Ereğli
  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Testere ile kesti
Testere ile kesti
Gençlik Kollarından anlamlı ziyaret
Gençlik Kollarından anlamlı ziyaret
Ödüllü yarışmaya davetlisiniz!
Ödüllü yarışmaya davetlisiniz!
Oturma eylemi yaptılar!
Oturma eylemi yaptılar!
Son Haberler
Barbara'nın evlatları madenciler
Barbara'nın evlatları madenciler
Sürpriz isim aday olacak
Sürpriz isim aday olacak
Kozcağız gol oldu yağdı
Kozcağız gol oldu yağdı
Süper Amatör Ligi ilk haftası
Süper Amatör Ligi ilk haftası
Işıkal’da aday adayı!
Işıkal’da aday adayı!
Ispıt’ı komşuya kaptırdık
Ispıt’ı komşuya kaptırdık

Ana Sayfa
İLAN.GOV.TR
ASAYİŞ
GÜNCEL
SİYASET
EKONOMİ
RESMİ İLANLAR
SPOR
BELEDİYE
TURİZM
MAGAZİN
EĞİTİM
SAĞLIK
TEKNOLOJİ
YAŞAM
KÜLTÜR - SANAT
ÇAYCUMA
SPOR
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
Yerel Haberler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Anketler
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
  • ASAYİŞ
  • BELEDİYE
  • ÇAYCUMA
  • EĞİTİM
  • EKONOMİ
  • GÜNCEL
  • KÜLTÜR - SANAT
  • MAGAZİN
  • RESMİ İLANLAR
  • SAĞLIK
  • SİYASET
  • SPOR
  • SPOR
  • TEKNOLOJİ
  • TURİZM
  • YAŞAM
  • Foto Galeri
  • Video Galeri
  • Köşe Yazarları
  • Üye Paneli
  • Yerel Haberler
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Anketler
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler

  • Rss
  • Sitene Ekle
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim