Bartın İl Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı, 2025 yılı Ağustos ayına ilişkin şikâyet raporunu yayımladı. Rapora göre, vatandaşların en çok şikâyet ettiği ürün ve hizmet grubu 28 başvuru ile “Diğer Perakende Ticaret Ürünleri” olurken, kıyafet ve internet aboneliği 11’er başvuru ile ikinci sırada yer aldı. Yurtdışı paket turları 10, sağlık hizmetleri ve kredi kartı üyelik ücretleri 8’er, yolcu taşıma, ayakkabı ve cep telefonu ise 7’şer başvuruyla takip etti. Diğer ev elektroniği ürünleri için ise 6 şikâyet kaydedildi.
Ağustos ayında toplam 167 başvuru yapılırken, uyuşmazlıkların parasal değeri 2 milyon 615 bin 804 TL olarak belirlendi. Başvuruların yüzde 58’i (96 adet) e-Devlet Kapısı üzerinden gerçekleştirildi.
Sektörel dağılıma bakıldığında en fazla şikâyetin 92 adet ile perakende ticaret sektöründe olduğu görüldü. Abonelik hizmetleri 24, finansal hizmetler 17, ulaşım, sağlık ve eğitim hizmetleri 16, turizm hizmetleri 12 ve diğer hizmetler 6 başvuru ile sıralandı.
Bartın İl Tüketici Hakem Heyeti, Ağustos ayında gerçekleştirdiği toplantılarda toplam 166 karara imza attı. Yetkililer, 2025 yılı için 149 bin TL’nin altındaki tüketici uyuşmazlıklarının Bartın İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurularak çözüme kavuşturulabileceğini hatırlattı.
ŞEVVAL ALTINTAŞ










