Cadde, 1999’da Hamamsokak’la Şadırvan arasında trafiğe kapatılarak yayalaştırılmıştı. Dönemin Bartın Belediye Başkanı yine Rıza Yalçınkaya’ydı. Cadde o yıllar trafiğe kapatıldığında üst yapı çalışmaları da yapılmış hatta bundan dolayı adı “Kırmızı Cadde” olarak anılır olmuştu. Cadde uzun yıllar kırmızı taşlarla kaplı kaldı.
Yalçınkaya’nın milletvekili seçilmesinin ardından Belediye Başkanı olan Ahmet Altıntel döneminde de caddede herhangi bir üst yapı düzenlemesi gerçekleştirilmedi. Caddeye adını veren kırmızı taşlarsa 2009’daki yerel seçimlerin ardından Bartın Belediye Başkanı olan Cemal Akın dönemindeyse kırmızı taşlar kaldırılarak caddeye yeni bir düzenleme yapıldı.
Trafiğe kapatılabilir
Hükümet Caddesinin trafiğe kapatılışından bu zamana kadar tam 26 yıl geçti. Belediye Başkanı yine Rıza Yalçınkaya. Yalçınkaya gelen talepler doğrultusunda 3 günlük bir geçici trafik düzenlemesi hayata geçirdi. Bu düzenlemenin içerisinde Şadırvan’a kadar olan kısmın trafiğe kapatılması da var. Başkan EYBEY’e yaptığı açıklamalardaysa bu uygulamadan olumlu dönüş aldıkları takdirde bu kısmında tıpkı 1999 olduğu gibi trafiğe kapatılıp yayalaştırılacağını açıkladı.
Şuanda araç sayısına kadar tüm verileri topladıklarını ifade eden Rıza Yalçınkaya şöyle konuştu;
“Bu sistemde pozitif bir gelişmeyi görürsek, araç trafiği açısından arkadaşlarımız sayılarını alıyor. Bu konuda Bartın İl Emniyet Müdürlüğümüz, Trafik Şube Müdürlüğümüzle birlikte destek ve katkı veriyor. Cadde ve sokaklardaki trafik sirkülasyonu sayısal anlamda önümüze geldiğinde, rahatlamayı hissedersek mesela Kemerköprü’den Davut Fırıncıoğlu Caddesine dönüşün olduğu kısımdan Şadırvan’a kadar olan cadde trafiğe kapatılacak.
1999’da Hamamsokak’la Şadırvan arasında yaptığımız araç trafiğine kapatıp yayalaştırdığımız caddeye ilaveten ikinci bir yayalaştırılmış caddeyi de Bartın’a kazandırmış olacağız. Aynı şekilde üst yapı düzenlemesi de yapılarak Hamamsokak’tan Davut Fırıncıoğlu Caddesine dönüşün olduğu kısma kadar yayalaştırma modelini tekrar hayata geçirmiş olacağız.
3 günün sonunda belli olacak
Elimize veriler bir gelsin. Araç sayısı belli olsun. Cadde ve sokaklardaki bu yeni düzenlemeyle ortaya çıkacak olan trafik sıkışıklığı gideriliyor mu, yoksa daha da mı artıyor? Bunların bir analizini yapmamız lazım. Bu analizler bittikten sonra bence Bartın’ın bu trafik sorununa önemli oranda katkı sağlayacak bu düzenlemeleri 3 günlük deneme sonunda hemen hızlı bir şekilde hayata geçireceğiz.”