Bartın Devlet Hastanesi, 26 Ekim Hasta Hakları Günü dolayısıyla yayımladığı mesajda, sağlık hizmetinden yararlanan her bireyin temel haklarına dikkat çekti. Hastane yönetimi, “Hasta Hakları; sağlık hizmetine ihtiyaç duyan bireyin, yeterli ve kaliteli tıbbi bakım alarak yeniden sağlığına kavuşmasını destekler. Her bireyin sağlık hizmetlerinden adil, saygılı ve güvenli bir şekilde yararlanmasını amaçlar.” ifadelerini kullandı.
Açıklamada, hasta ve hasta yakınları ile sağlık çalışanları arasındaki iletişimin güçlendirilmesi gerektiği vurgulanarak, hasta hakları ve sorumluluklarının farkında olunmasının önemine değinildi.
Hastane tarafından paylaşılan bilgilere göre, hastaların başlıca hakları şöyle sıralandı:
Hizmetten genel olarak faydalanma,
Bilgilendirme ve bilgi isteme,
Sağlık kuruluşunu ve personelini seçme ve değiştirme,
Mahremiyet,
Rıza,
Güvenli ortamda sağlık hizmeti alma,
Dini vecibelerini yerine getirebilme,
Saygınlık görme ve rahatlık,
Ziyaretçi ve refakatçi bulundurma,
Şikâyet ve dava hakkı.
Bartın Devlet Hastanesi ayrıca, Hasta Başvuru Bildirim Sistemi (HBBS) üzerinden alınan sağlık hizmetine ilişkin görüş, öneri, teşekkür, sorun çözme ve şikâyet başvurularının yapılabileceğini hatırlattı.
Haber Merkezi









