3 ayda 31 milyon 964 bin çağrı yanıtlandı!

Birçok numarayı tek çatı altında toplayan 112 Acil Çağrı Merkezlerinde son 3 ay içinde 31 milyon 964 bin 196 çağrı yanıtlandı. Bunların yarıdan fazlasını asılsız çağrılar oluştururken, bunların içinde yemek siparişi vermek isteyen de vardı, telefonu denemek isteyende…
Bu haber 2021-10-13 09:31:10 eklenmiş ve 908 kez görüntülenmiştir.

 

7 numara artık “112” çatısı altında

 

Bartın Valiliği, İçişleri Bakanlığı’nın 112 Acil Çağrı Merkezleri ile ilgili açıklamasını kamuoyu ile paylaştı. Acil durumlarda aranan “110 Yangın İhbar”, “112 Sıhhi İmdat”, “155 Polis İmdat”, “156 Jandarma İmdat”, “122 Alo AFAD”, “177 Orman Yangın İhbar” ve “158 Sahil Güvenlik” numaralarının “112” çatısı altında toplandığının anımsatıldığı açıklamada şöyle denildi:

 

Haziran’dan beri 81 ilde hizmette

 

Teknolojiye uygun inşa edilerek geçen yıl 53 ilde faaliyete başlayan 112 acil çağrı merkezleri, 2021 Haziran ayı itibarıyla 81 ile yaygınlaştırıldı. Ülke genelinde bu merkezlerin yaygınlaştırılmasıyla son 3 ayda 31 milyon 964 bin 196 çağrı yanıtlandı.

 

 

Yarısından fazlası asılsız

 

Acil durumlarda başvurulan 112 çağrı merkezlerine gelen aramaların yarısından fazlasını asılsız çağrılar oluşturdu. 2020'de 88 milyon 341 bin 131 çağrı alındı, bunların 59 milyon 720 bin 69'u asılsız çıktı. Asılsız çağrıları "telefon denemek", "yemek siparişi vermek" isteyenlerin yanı sıra "İzolasyonda dışarı çıkabilir miyim?" diye arayanlar gerçekleştirdi.

 

İşitme engellilere de hizmet veriyor

 

11 bin 478 personel ile 7/24 saat esasına göre hizmet veren 112 acil çağrı merkezlerinde Türkçe dışında dört yabancı dilde çağrı karşılanıyor. Merkez, konuşma dilleri haricinde işitme engellilere de işaret dilinde 112 Engelsiz uygulamasıyla acil çağrı hizmeti veriyor.

 

 

İhtiyaçlar için VEFA ve İSDEM personeli de kullanılıyor

 

Vefa Sosyal Destek Grupları ile İl ve İlçe Salgın Denetim Merkezi personelini (İSDEM) acil durum olduğu değerlendirilen bölgeye sevk eden merkezler, ihtiyaçların hızla karşılanmasını sağlıyor.

ETİKETLER : Bartın Bartın Valiliği İçişleri Bakanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi
Diğer GÜNCEL haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›