Mesleki ve teknik eğitimin kalitesi ve cazibesi artıyor!

Bartın Milli Eğitim Müdürü Oğuzhan Acar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Milli Eğitim Başkanı Mahmut Özer’in katılımıyla gerçekleştirilen “Mesleki Eğitimde Bin Okul Projesi Kapanış ve 50 AR-GE Merkezi’nin Açılış Töreni’ne katıldı. Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, son yıllardaki adımlar sayesinde Türkiye’de hem öğrencilerin ve velilerin hem de işverenlerin mesleki eğitime bakışının olumlu yönde değiştiğini belirtirken Ar-Ge merkezleri sayesinde okulların çekim merkezi haline geleceğini savundu. Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer ise en önemli özelliği okullar arası başarı farklarını azaltıcı rol oynaması olan proje sayesinde seçilen okulların altyapısını güçlendirerek okullar arasındaki başarı farkının azaltılmasını hedeflediklerini söyledi. Bartın Milli Eğitim Müdürü Acar da, projeyi çok anlamlı bulduğunu belirtirken, yapılan her şeyin geleceğimiz olan çocuklarımız ve gençlerimiz için olduğunun altını çizdi.
Bu haber 2021-10-13 09:15:05 eklenmiş ve 1084 kez görüntülenmiştir.

 

ERDEM TABAKOĞLU

Beştepe Millet Kongre ve Kültür Merkezi'nde düzenlenen törende bir konuşma yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin tamamında 1,5 yıl aradan sonra Eylül ayı başı itibariyle eğitim öğretimin her kademesinde yüz yüze eğitime geçildiğini, geçen hafta itibariyle de üniversitelerin yüz yüze eğitim-öğretime başladığını anımsattı. Erdoğan, özetle şunları söyledi:

 

“Eğitim faaliyetlerimiz başarıyla devam ediyor”

 

“Beşinci haftasını geride bırakan eğitim faaliyetlerimiz, hamdolsun, ciddi bir sorunla karşılaşmadan başarıyla devam ediyor. Millî Eğitim Bakanlığımız ve Sağlık Bakanlığımız sürecin sorunsuz şekilde ilerlemesi hususunda gereken her türlü tedbiri alıyor. Aynı şekilde, illerde mülki idare amirlerimiz konuyu yakından takip ediyor. Velilerimizin ve okul aile birliklerimizin de yüz yüze eğitimin sürdürülebilmesi için samimi gayret gösterdiklerini görüyoruz. Eğitimin tüm paydaşlarında oluşan bu mutabakat ve iş birliği ruhundan biz de büyük bir memnuniyet duyuyoruz. Sürecin başarısı için tedbirlere uyum başta olmak üzere her konudaki gayretlerimizi biraz daha artırmamız gerekiyor. İnancımıza göre takdir, tedbire mani değildir. Salgınla mücadelede bilimin ve tıbbın sunduğu araçlardan faydalanmak hem insan hem de Müslüman olarak bizim görevimizdir.

 

 

Rahat bir kış için aşı çağrısı

 

Aşılamadaki eşikleri hızla aşarak toplumsal bağışıklığı ne kadar çabuk sağlayabilirsek önümüzdeki kış, o derece rahat ederiz. Diğer türlü, havaların soğumasıyla beraber sıkıntıların artmasına engel olamayız.

 

1 yılda 1 milyar yatırım yapıldı

 

Hükümet olarak bir yandan eğitim öğretimin kesintiye uğramaması için çalışırken aynı zamanda yeni yatırımlarla eğitim altyapısını da tahkim ediyoruz. Mesleki eğitimi güçlendirmek gayesiyle hayata geçirdiğimiz Mesleki Eğitimde Bin Okul Projesi, belirlenen okullara 1 yılda 1 milyar lira yatırım yaptık. Proje kapsamında, bin okula bin kütüphane kazandırmanın yanı sıra toplam 10 bin akıllı tahta ve bin fizik kimya biyoloji laboratuvarı kurduk. Ayrıca mevcut mesleki alan laboratuvarı ve atölyelerini güçlendirdik. Bu okullarımızın döner sermaye kapsamındaki üretimlerini artırmak için 544 yeni atölye ve laboratuvar kurduk, 282 atölyeyi de güncelledik. Proje dâhilindeki bin meslek okulumuzun bakım ve onarımlarını da yaparak eksiklikleri giderdik.

 

 

Okullarımız yeni çekim merkezleri olacak

 

Bugün 24 ilde mesleki ve teknik eğitim veren okullarımıza kurulan 50 Ar-Ge merkezimizin de açılışını yapıyoruz. Öğretmen ve öğrencilerimizin yeni ürünler tasarlaması ve bu ürünlerin fikrî mülkiyet haklarını alarak ekonomik bir değere dönüştürülmesi amacıyla hayata geçirdiğimiz Ar-Ge merkezlerini son derece önemli buluyoruz. Ar-Ge merkezleri ile öğrencilerimiz hem fikirlerini somutlaştırma fırsatı bulacak hem de okullarından başlayarak ekonomimize katkı sunacaklardır. Yine bu merkezler vasıtasıyla öğrencilerimizin mesleki becerileri artarken yeni teknolojilerin takip edilmesi de kolaylaşacaktır. Güçlenen altyapısı, gelişen imkânları, modern Ar-Ge merkezleri, vizyoner ve yetkin eğitimci kadrosu ile bu okullarımız yeni çekim merkezleri olacaktır.

 

Mesleki ve teknik eğitimin önemi arttı

 

28 Şubat döneminin Türk eğitim sistemine ve ekonomisine yaptığı en büyük kötülüklerden biri olan katsayı zulmünün ortadan kalkmasıyla bu okullara yönelik toplumdaki ön yargıların da önemli ölçüde kırıldı. Hem gençler hem de aileleri kariyer planlamalarında mesleki ve teknik eğitime daha fazla önem vermeye başladı. Aynı şekilde üreticilerimiz, sanayicilerimiz ve resmî kurumlarımız da lise çağında verilen mesleki eğitimin değerini çok daha iyi anlamıştır. Bu anlayış birliğinin neticesinde tüm sektörlerle güçlü ve kapsamlı iş birlikleri kurulurken 'eğitim, üretim, istihdam' çevrimi de güçlenmiştir.

Liselere geçiş sisteminde başarı gösteren öğrenciler artık mesleki eğitimi daha fazla tercih ediyor. Kimi savunma sanayi kuruluşlarıyla sanayi bölgeleri himayesinde eğitim veren okullar, öğrencilerin tercihlerinde en üst sıralara çıktı. Meslek liselerimiz artık patent alabilecek düzeyde yeniliklere imza atıyorlar. Bu okullarımızın başarıları arttıkça mesleki eğitime yönelik ilgi de ülkemiz genelinde güçleniyor.

Bir dönem evlatlarımız arasında öz, üvey ayrımı yapan politikaların izleri tamamen silinmiştir. Ülkemizde artık herhangi bir okul türüyle ilgili ayrımcılık, ötekileştirme veya adaletsizlik yoktur. Hangi lisede okursa okusun, devletimizin nazarında evlatlarımızın tamamı eşittir, aynı hak ve imkânlara sahiptir. Eğitimde eşitlik ve adaleti tüm yönleriyle tesis etmek, hükümetimizin öncelikli meselesi olmayı sürdürecektir.

 

 

20 yıldır aslan payı eğitimin

 

Son 20 yılda hazırladığımız tüm bütçelerde aslan payını eğitime ayırdık. Mesela 2002 yılında eğitim bütçesi sadece 7,5 milyar lira iken 2021 yılında bu rakam 147 milyar liraya yükseldi. Görüldüğü gibi, nereden nereye... Yükseköğrenimi de dâhil ettiğimizde bu yılki eğitim bütçemiz 211 milyar lirayı aşıyor. Yine 20 yıl önce resmî/özel dahil okul ve kurum sayımız 50 bin 877 iken bugün bu sayı, 88 bin 325'e çıktı. Ülkemiz genelindeki derslik sayısını da 343 binden 601 bin seviyesine getirdik.

 

3600 sözünü tekrarladı

 

Kadro tahsislerinde de en büyük payı hep eğitime verdik. 2002 yılından bugüne kadar tam 713 bin 625 öğretmenimizin atamasını gerçekleştirdik. Önceki ay yüreği kıpır kıpır, idealist 20 bin genç öğretmenimizi görevlerine başlatmanın gururunu yaşadık. Ayrıca ilave 15 bin öğretmen atamasının müjdesini kısa süre önce kamuoyumuzla paylaşmıştık. Aynı şekilde öğretmenlerimizi de kapsayan 3600 ek gösterge meselesini, önümüzdeki yılın sonuna kadar çözüme kavuşturmayı planlıyoruz.

 

İşveren üzerindeki yükü devlet üstleniyor!

 

Mesleki eğitim merkezlerinde kapasitenin daha fazla artırılması ve genç işsizlik oranının düşürülmesi için iki yeni düzenleme yapıyoruz. Bunlardan birincisi, mesleki eğitim merkezlerine devam eden öğrencilerin dört yıl boyunca aldıkları ücretlerin işveren üzerindeki yükünü tamamen kaldırmaktır. Bu yükü, devlet olarak biz üstleniyoruz. Böylece iş gücü piyasamızın güçlenmesi için işverenlerimize önemli bir destek sunuyoruz.

 

Son sınıf öğrencisi kalfaların ücretleri iyileştirilecek

 

İkinci olarak mesleki eğitim merkezlerimizin son sınıfına kalfa olarak devam eden öğrencilerimizin aldıkları ücretleri de iyileştiriyoruz. Artık kalfalar, son sene asgari ücretin üçte biri kadar değil, yarısı kadar ücret alacaklar.

Diğer yandan lise ve üniversite mezunu gençlerimize istedikleri bir alandaki mesleki eğitim merkezi programını kısa sürede tamamlama ve iş gücü piyasasına süratle geçme imkânı getiriyoruz. Millî Eğitim Bakanlığımız, bunun için gereken çalışmaları tamamladı. Böylece gençlerimiz, eğitim sürecinde ücret de alarak 6-7 ay gibi kısa süreli tamamlama programlarına devam edebilecektir.

 

 

Özer: “Mesleki ve teknik eğitim itibar kazanıyor”

 

Mesleki ve teknik eğitim kurumlarının genç işsizliğinin azaltılmasında ve Türkiye'nin kalkınmasında oldukça kritik öneme sahip kurumlar olduğunu vurgulayan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer de konuşmasında, geçmişte katsayı uygulamaları gibi haksız ve adaletsiz dış müdahalelerin, meslek liselerinin itibar kaybetmesine neden olduğunu belirtti. Özer, Erdoğan liderliğinde atılan adımlar sayesinde meslek liselerinin yeniden hak ettikleri itibara kavuşmaya başladığını öne sürdü.

Mesleki eğitimin yeniden Türkiye'nin umudu olduğunun altını çizen Bakan Özer, mesleki eğitimin gelişmesi ve büyümesinin istihdamın artması, gençlerin geleceğe daha güvenle bakması ve üretimin artması anlamına geldiği söyledi. Özer, sözlerini özetle şöyle sürdürdü:

"Bu bağlamda, önem verdiğimiz konuların başında sektörler ile mesleki ve teknik eğitim kurumları arasında daha güçlü ve kapsayıcı bir bağ kurulması ve yapılan iş birliklerinin zenginleştirilmesi gelmektedir. Şu anda mesleki eğitime verdiğimiz tüm alanlarda, sektörlerin güçlü temsilcileriyle iş birliği kurmuş bulunuyoruz. Eğitim verdiğimiz ve iş birliği kurmadığımız hiçbir alanımızı bulunmuyor. Bu iş birlikleri kapsamında, mezunlarımıza istihdam öncelikli bir meslek eğitimi sunulması sağlanmıştır.

 

Öğrencilerin ilgisi de artıyor

 

Attığımız sistematik adımlar, öğrencilerin mesleki eğitime yönelimlerini de artırmıştır. 2021 LGS yerleştirmelerine bakıldığında mesleki ve teknik eğitime yoğun bir ilginin olduğu ve özellikle üst başarı dilimindeki öğrencilerin mesleki eğitimi tercih ettikleri görülmektedir. Sınav puanıyla öğrenci alan mesleki ve teknik Anadolu liselerinde kontenjan doluluğu yüzde 95'i aşmıştır. Bunun yanı sıra çok sayıda mesleki ve teknik Anadolu lisemiz, yüzde 1'lik başarı dilimden öğrenci alarak mesleki ve teknik eğitime yönelik ilgiyi gözler önüne sermiştir.

 

 

50 AR-GE merkezi

 

Mesleki ve teknik eğitim veren okullar bünyesinde toplam 50 Ar-Ge merkezi kurduk. Bu merkezler sayesinde öğrenci ve öğretmenler yeni ürünler tasarlayarak o ürünlerin fikrî mülkiyet kapsamında tescilini de alabilecekler. Ar-Ge merkezlerimizde tescili alınan patent, faydalı model, tasarım ve marka sayısı her geçen gün artmaktadır. Mesleki Eğitimde Bin Okul Projesi’nin en önemli özelliği okullar arası başarı farklarını azaltıcı rol oynamasıdır. Proje sayesinde seçilen okulların altyapısını güçlendirerek okullar arasındaki başarı farkının azaltılmasını hedefledik. Bu proje ile amacımız son yıllarda mesleki eğitim alanında yaptığımız iyileştirmelerin tüm okullarımıza yayılmasını sağlamaktır. Bir yıl gibi bir süre içerisinde hükûmetimiz tarafından projemize aktarılan 1 milyar lira bütçe kullanılmıştır.

 

 

Acar: “Her şey gelecek nesiller için”

 

Toplantının ardından değerlendirmelerde bulunan Bartın İl Milli Eğitim Müdürü Oğuzhan Acar da, hayata geçirilen projeyi ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımı ile gerçekleştirilen toplantıyı çok anlamlı bulduğunu belirtti. Acar, “Törenin; ülkemiz, eğitim camiamız ve geleceğimizin yegâne teminatı öğrencilerimiz için hayırlı olmasını diliyor, Mesleki Eğitimde Bin Okul Projesi Kapanış ve 50 Ar-Ge merkezinin açılış töreninde sonsuz emek sahibi başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, Milli Eğitim Bakanımız Sayın Mahmut Özer’e, Milli Eğitim Bakan Yardımcılarımıza ve Genel Müdürlerimize, ilimiz eğitim camiası, öğrencilerim, kurumum ve şahsım adına şükranlarımı arz ediyorum. Her şey gelecek nesiller için” dedi.

ETİKETLER : Bartın Ankara Cumhurbaşkanlığı Recep tayyip Erdoğan Mahmut Özer Oğuzhan Acar
Diğer EĞİTİM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›