Uzatılan ve genişletilen havalimanı hizmete girdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 20 milyon TL’nin üzerinde bir masraf ile pisti 30 metre genişlikten 45 metre genişliğe, uzunluğu ise bin 881 metreden bin 231 metreye çıkartılan Zonguldak Çaycuma Havalimanı’nın Karadeniz’deki doğalgaz çalışmaları ve yapımı devam eden Filsos Endüstri Bölgesi ve Limanı nedeniyle bundan sonra çok daha büyük bir öneme sahip olacağını söyledi. Genişletme çalışması sayesinde artık çok daha büyük uçakların iniş kalkış yapabilmesine olanak sağlanacağını vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, bölgenin yurt dışına açılan kapısı niteliğindeki havaalanın başta Zonguldak, Bartın ve Karabük olmak üzere tüm bölge ve ülke için hayırlı olmasını diledi.
Bu haber 2021-05-01 13:03:34 eklenmiş ve 488 kez görüntülenmiştir.

 

TOLGA AKINER

Bakan, Zonguldak Havaalanı’nda Bartın, Zonguldak ve Karabük protokolü tarafından karşılandı. Karşılamada, Bartın Valisi Sinan Güner, AK Parti Bartın Milletvekili ve TBMM Adalet Komisyonu Başkanı Av. Yılmaz Tunç, Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın ve AK Parti Bartın İl Başkanı Turhan Kalaycı da hazır bulundu.

 

 

Türkmen: “Bir zamanlar inekler otluyordu”

 

Burada gerçekleştirilen tören ile genişletme çalışmaları tamamlanan Çaycuma Havalimanı resmen hizmete alındı. Törende konuşan AK Parti Zonguldak Milletvekili Polat Türkmen, 2002 yılında AK Parti iktidara geldiğinde havaalanının içinde ineklerin otladığı atıl bir yer olduğunu söyledi.  “Biz göreve geldiğimiz zaman işlevini yitirmiş olan bu tip yatırımları yeniden hayata geçirebilmek için bir çabanın gayreti içerisinde olduk. Türkiye’deki değişim nasıl gözüküyorsa, bu havaalanı da yıllar içerisinde kademe kademe değişti ve işler hale geldi” diyen Türkmen, Avrupa’da yaşayan 750 bine yakın bölge insanının en büyük hayalinin uçakla rahat bir şekilde memleketlerine kadar gelebilmek olduğunu ifade ederken sözlerini şöyle sürdürdü:

“Oradan uçakla kendi memleketlerine gelebilmeyi çok arzuluyorlardı. Bundan 10-12 yıl önce burada o heyecanı ilk kez gören arkadaşlarımız var. Bu hepimizi çok heyecanlandırdı. Ondan sonraki süreçte mani olan dağlar, tepeler… Tabi burası çok da uygun bir havaalanı yeri seçimi değil. Bunu büyük uçakların inip kalkabileceği bir hale getirebilmek için çok büyük çabalar sarf edildi. Emeği geçen herkese çok teşekkürler. Yaklaşık olarak 20 trilyonun üzerinde bir masraf ile hem pistimizin mesafesi uzatıldı, hem de mesafesi genişletildi. Yapılan bu çalışma bundan sonra uçakların çok daha sağlıklı bir şekilde inip kalkmasını sağlayacaktır. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da büyük yatırımlara imza atmayı sürdüreceğiz. Allah başta Sayın Bakanımız olmak üzere buruya emeği geçen herkesten razı olsun.

 

Vali tutulmaz havaalanının 73 yıllık hikayesini anlattı

 

Daha sonra kürsüye gelen Zonguldak Valisi Mustafa Tutulmaz ise Çaycuma Havalimanının 1948 yılında askeri havaalanı olarak başlayan serüveninden bahsetti. 1992 yılına kadar da bu şekilde kullanılan havaalanının bu tarihte Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne devredildiğini ancak 1999 yılına kadar işletilemediğini anımsatan Vali Türkmen, şunları söyledi:

 

 

“1999-2002 yılları arasında işletilmek için çaba sarf edilmiş ise de gerek yolcu yetersizliği, gerekse de havaalanının yetersizliği dolayısıyla 2002 yılında bu havaalanının işletilmesi durduruluyor. 2006 yılında yeni bir heyecan ile Valiliğimizin önderliğinde kurulan sivil havacılık ilgili şirketin ticari amaçla burayı işletme yönündeki gayreti ile beraber yeni bir dönem başlıyor. Burada belli bir süre çalışmalar başlıyor ancak havaalanının yetersizliği dolayısıyla büyük uçakların inememesi dolayısıyla zaman zaman aksamalarla beraber 2019 yılına kadar geliniyor. 2019 ve 2020 yıllarında yeni bir ivme kazandırma çalışmaları ile başta Bakanlığımızın sağladığı imkânlar, İl Özel İdaremizin imkânları ile birleştirilerek bugünkü halini alıyor.

Geldiğimiz noktada pist 250 metre uzatılarak 2 bin 131 metrelik bir mesafeye ulaşıldı. Genişlik yine 30 metreden 45 metreye çıkarıldı. Bunun yanında bütün elektrik aksamı ile ilgili çalışma da yapıldı, direnaj ve çevre düzenlemesi yapıldı. Yine bin 600 metre tel görgü düzenlemesi yapılarak bugün itibariyle işler hale geldi.

 

“Değişik illere seferler koyulmalı”

 

Tabi bundan sonra buranın daha aktif bir şekilde işletilmesi ve kullanılması gerekiyor. Bunun için de hem ZONHAV’a yani Zonguldak Valiliği’nin ve Zonguldak Özel İdaresi’nin de ortak olduğu şirkete düşen görevler var, hem de Bakanlığımıza bu yönde düşen görevler var. Özellikle iç hatların daha aktif kullanılması gerekiyor. THY’nin ve Anadolu Jet’in başta İstanbul olmak üzere ülkemizin değişik illerine buradan seferler koyması gerekiyor. Çünkü artık bu bölge, Filyos limanı ile beraber, Karadeniz’deki doğalgazın buraya çıkıyor olması ile beraber, yine arkasından endüstri merkezinin devreye girmesi ile beraber bu bölge daha hareketli olacak. Bu durumda buraya daha çok kişinin özellikle de yatırımcıların gelip gitme fırsatı doğacak. Bugünden bunun planlanarak sefer sayılarının arttırılması gerekiyor.

 

Banliyö treni ile ulaşım kolaylaşacak

 

Tabi il merkezimizin uzaklığı nedeniyle ulaşımdan kaynaklı sıkıntılar var. Bunu aşmak adına da tren yolu buraya kadar geliyor. Tren yollarının daha aktif kullanılması adına tren sefer sayılarına uçak gün ve saatlerine göre ayarlayıp arttırarak burayı daha aktif kullanılır hale getirmemiz gerekiyor. Çünkü vatandaşlar il merkezinden buraya kadar kendi araçlarıyla gelmek durumunda kaldığında maliyetleri artacağından seyahatlerinde özel araçlarını kullanma tercihi daha fazla gündeme geliyor. Uçağın cazip hale getirilmesi için bir banliyö treni ile hızlı ve ucuz ulaşım imkanının sağlanması gerekiyor. Aynı şekilde Karabük için de benzer bir fırsat sağlanabileceğini düşünüyoruz. Havaalanı’nın ilimizin ve bölgemizin ekonomik kalkınmasına büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum.”

 

 

“Türkiye’yi dünya ile yakınlaştırdık”

 

Son olarak kürsüye çıkar Bakan Karaismailoğlu ise ülkemiz tarihi bir süreçten geçtiğini belirtirken, “Ulaştırma ve haberleşmenin önemi de bu süreçte giderek artıyor. Zira dünyada güç dengeleri değişirken ülkemiz de coğrafi konumu itibariyle önemli fırsatlar ile karşı karşıya geldi” dedi. Önemli bir coğrafyanın tam kalbinde bulunan Türkiye’nin üretim ve tedarik zincirinden kaynaklı zenginlikten payına düyeni alacağına olan inancını da dile getiren Bakan Karaismailoğlu, sözlerini özetle şöyle sürdürdü:
“Bizler de stratejik bir bakış açısıyla ülkemizi dünyanın ticari koridorlarına hükmeden bir lojistik süper güç haline getirecek altyapı oluşturmak için hummalı bir çalışma yürütüyoruz. Hükümetlerimiz döneminde ülkemizin ulaştırma ve haberleşme yatırımları için 1 trilyon 86 milyar liranın üzerinde harcama yaptık. Havada, denizde, karada ve demiryollarında ülkemizi kuşatan bir altyapı oluşturduk. Türkiye’yi her noktasından dünya ile yakınlaştırdık. Bu çalışmalarımızın arasında sivil havacılığımızın geliştirilmesi de çok önemli bir yeri teşkil etti. Havayolları için yaptığımız yatırımlar sayesinde Türkiye bugün dünyanın en önemli transit merkezlerinden biri haline geldi. Öyle ki, 2002 yılında 50 ülke ve 60 noktaya uçuş gerçekleştiriyorken bugün 127 ülke, 329 noktaya ulaşıyoruz. Hava ulaştırma anlaşması yaptığımız ülke sayısı 2003’te 81 iken bugün 173’e çıktı. Toplam yolcu sıralamasında Türkiye 2018 ve 2019 yıllarında dünyada 10. ve Avrupa’da 5. iken, pandemiye rağmen, 2020 yılında Uluslararası Hava Limanları Konseyi tarafından açıklanan ön sonuçlara rağmen dünyada 9.’luğa ve Avrupa’da da 3.’lüğe yükselmiştir.

 

İstanbul Havalimanı’nın önemi

 

Bu süreçte İstanbul Havalimanımız üstlendiği büyük sorumluluk ve ortaya koyduğu başarı ile ne kadar yerinde ve akılcı bir yatırım olduğunu göstermiştir. İstanbul Havalimanı, Euro Kontrol Avrupa Seyrüsefer Emniyet Teşkilatı tarafından salgın döneminde Avrupa’nın en yoğun havalimanı olarak ilan edilmiştir.

 

“Hava kargoda pandemiye rağmen yüzde 1 büyüdük”

 

Hava kargo sektörü de iddiamızı arttırdığımız bir başka alan haline geldi. Küresel ölçütte yaşanan Covid-19 salgınının etkisiyle hava kargo sektöründe yaşanan yüzde 22’lik Pazar daralmasına karşılık uyguladığımız dinamik kapasite çözümleri sayesinde yüzde 1 civarında büyüme gerçekleştirdik. Bu sonuçlar havayollarına yaptığımız yatırımlar, işletme tecrübesi ve uluslararası entegrasyon konusundaki çabalarımızın bir sonucudur.

 

 

Hava yolu halkın yolu olacak

 

‘Havayolu halkın yolu olacak’ diyerek ülke sathında da uçak yolculuğunu bir lüks olmaktan çıkardık. 2002 yılında 2 merkez ile 26 olan iç hat uçuşlarımız, bugün 7 merkezden 56 noktaya gerçekleştirilmektedir. Çukurova, Rize, Artvin, Bayburt, Gümüşhane, Yozgat havalimanlarımız tamamlandığında aktif havalimanı sayımız 60’a çıkacaktır. Ayrıca Kayseri ve Malatya havalimanlarının yeni terminal binalarının temelini attık, çalışmalar hızlı bir şekilde devam ediyor. Gaziantep Havalimanımızın yeni terminal binasını da Temmuz ayında hizmete açmak için hummalı bir çalışma yapıyoruz.

 

Çalışmalar 1 yılda bitirildi

 

Bugün iniş yaptığımız Zonguldak Çaycuma Havalimanı 1948 yılında askeri amaçlı olarak inşa edilmişti. 2019 yılında DHMİ olarak önemli çalışmalar yapmaya başladık ve raylı sistemi kurarak havalimanına ulaşım daha güvenli hale getirildi. Tabi bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda havalimanımızın eksiklikleri vardı. Havalimanımız Zonguldak, Bartın ve Karabük illerine hizmet vermekte ve bu haliyle bölgemizin yurt dışına açılış kapısı olmaktadır. Havalimanımızın ihtiyaçları konusunda başta bölge milletvekillerimiz olmak üzere üç ilimizin valileri ve belediye başkanları ile birlikte hummalı bir çalışmaya giriştik. Hep birlikte bir ekip olarak bu havalimanını ayağa kaldırdık. Bölgemizdeki ekonomik büyüme ve halkımızın talebi neticesinde yenileme çalışmalarına başladık. Bu amaçla havaalanımızda geçtiğimiz Nisan ayında başlatılan pist büyütme çalışmaları tamamlanmıştır. Çalışmalarımız kapsamında havalimanımızın pistinin uzunluğunu bin 881 metreden 2 bin 231 metreye uzattık. 30 metrelik pist genişliği de 45 metreye çıkarılmıştır. Ayrıca pistin her iki tarafında da 75’er metrelik güvenli alan oluşturulmuştur. Emniyet sahası ile birlikte 2 bin 431 metrelik güvenli uçuş alanı oluşturulmuştur. Pistin büyütülmesi ile birlikte büyük tip uçaklar havalimanımızı rahatlıkla kullanabileceklerdir. Havalimanımızın pist ve yolcu kapasitesinin genişletilmesi bölgeden özellikle Avrupa ülkelerine yapılan uçuşlar için büyük bir kolaylık sağlayacaktır. Küresel bir marka haline gelen THY ile dünyada ulaşılmayacak yer bırakmayacak, ülkemizi her noktasından dünya ile bağlayacağız. Zonguldak Havalimanımızın da büyüyen pisti ile bölgemizde nice hayırlı işlere, yatırımlara, turizme ve ekonomik canlılığa vesile olmasını diliyorum.”

ETİKETLER : Bartın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Adil karaismailoğlu Zonguldak Çayçuma Havaalanı
Diğer SİYASET haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›