Bartın’da şehir içi trafiğin rahatlatılması amacıyla son dönemde yürütülen kavşak düzenleme çalışmaları kamuoyunda geniş yankı uyandırıyor. Valilik önünden başlayarak kentin farklı noktalarında yapılan düzenlemeler, sürücüler açısından bazı bölgelerde akışı hızlandırsa da, kavşakları besleyen yan yollar ve çevresel unsurların yeterince planlanmadığı yönünde eleştiriler gündeme geldi.
Bartın Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Mustafa Artar, kentte yürütülen çalışmaların genel anlamda olumlu olduğunu ancak kapsamlı bir ulaşım planlamasının eksik olduğuna dikkat çekti. Artar, kavşakların yalnızca geometrik düzenlemelerle değil, yakın çevresindeki ulaşım davranışları, park düzeni ve yaya sirkülasyonu ile birlikte ele alınması gerektiğini vurguladı.
Doç. Dr. Mustafa Artar yaptığı değerlendirmede şu ifadeleri kullandı:
“Bartın'da bazı kavşaklarda yeni düzenlemeler yapılıyor. Bu elbette güzel bir gelişme. Fakat bu düzenlemelerin kavşağı besleyen ana yollar veya yan yollardaki trafiği nasıl etkileyeceği yeterince düşünülmüyor. Örneğin; Valilik önünde yapılan kavşak güzel. Ancak valilik ve belediye etrafına park eden araçlar için bir düzenleme yapılmadı. Bu durum, kavşağa erişim ya da kavşaktan çıkışı tehlikeli hale getiriyor.”
Artar, özellikle Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü önündeki trafik yoğunluğuna dikkat çekerek, bölgedeki bankamatikler ve kontrolsüz park alanlarının ciddi sıkışıklığa yol açtığını dile getirdi. “Buradaki bankamatikler yerinde kaldıkça, karşı köşedeki kafenin önü otopark gibi kullanılmaya devam ettikçe trafik sıkışarak artacaktır. Bunu ancak o yolu aktif kullananlar fark eder. Lütfen o bankamatiklere bir çözüm bulunmalı. Ayrıca Marketim otoparkının giriş ve çıkış düzeni de yeniden ele alınmalı.” ifadelerini kullandı.
Kent merkezinde son dönemde yapılan kavşak düzenlemeleri, sürücülerin ve yayaların güvenliği açısından önemli görülse de, Artar’ın vurguladığı gibi yan yollar, park alanları, otopark giriş-çıkışları ve yaya akışının bütüncül bir yaklaşımla planlanmaması durumunda, trafiğin kalıcı olarak rahatlamasının zor olacağı belirtiliyor.
YUSUFHAN KABAKCI










