KİLO ALMAK İSTEYENLER BURADA MI?


Bu makale 2019-01-26 10:39:32 eklenmiş ve 1225 kez görüntülenmiştir.
TUĞÇE KALAYCIOĞLU BAKAR

 

Şu zamana kadar genel olarak doğru beslenme, bazı hastalık tiplerinde beslenme ve zayıflamaya yönelik yazılarım ile faydalı olmaya çalıştım sizlere canım okuyucularım. Bugün de baktım ki şişmanlık, obezitenin yanında çok önemli bir problem daha var. Bu da ‘kilo alamama’ sorunu. Zayıflığından şikayetçi çoğu kişi kilo almak için o kadar çok hatalar yapar ki, bunun sonucunda da hem doğru yeterli kilo alamamış olur hem de son derece sağlıksız bir vücuda kavuşmuş olur. Ben bugün sizlerin kilo almanıza yardımcı olmak için ufak ipuçları vereceğim. Size tavsiyem kilo almak zorlu bir süreç olduğu için önce doktorunuza görünüp hormon, kan testi yaptırın ve sonra uygun gördüğünüz bir diyetisyenden bu konuda yardım alın. Zayıf olmanızın nedenlerine bakarsak eğer; psikolojik(sinir stres, depresyon), aşırı fiziksel aktivite yapmanız, metabolizmanızı hızlandıran bazı hastalıklar, sindirim ve emilim bozuklukları, uzun süre aç kalmanız, düzensiz yemek saatleriniz, kullandığınız bazı ilaçların yan etkisi, metabolizmanızın hızlı çalışması ve iştahsızlık olabilir. Aşırı zayıflığın sizlerde yaratacağı sağlık problemleri ise, bağışıklığınızı azaltıp hastalıklara yakalanma riskinizi artırır, sürekli kendinizi yorgun hissedersiniz, üşürsünüz, tırnaklarınız kırılır, saçlarınız dökülür, unutkanlık başlar, sırtınız ağrır ve psikolojik sorunlar yaşamaya başlarsınız.

Eğer ‘her an uyumak istiyorum’ modundan çıkmak istiyor, kol ve bacaklarınızın zayıflığından dolayı giydiklerinizin size yakışmamasından sıkıldıysanız ve artık iştahınızın yerine gelmesini istiyorsanız önerilerime kulak verin. Yalnız sizden tek bir ricam var; azimli, istekli, sabırlı olun ve kendinizdeki bu gelişimi arkanıza yaslanıp izleyin.

- Yepyeni güne kesinlikle kahvaltı yaparak başlayın. Kahvaltınıza bal-kaymak, tahin-pekmez, taze sıkılmış meyve suyu, süt ekleyin.

- Ana yemeklerinizde çorba yerine ekmek, pilav, makarna yiyin ve suyu, meyve suyunu, ayranı yemeklerden sonra için.

- Ekmek tercihinizi tam buğday yapın.

- Kasınızı artırmak için protein alımınızı artırın yani yağsız et, derisiz tavuk, balık, peynir, süt, yoğurt, yumurtaya ağırlık verin ve sebze yemeği yiyecekseniz etli yiyin, çorba içecekseniz et sulu olmasına önem verin.

- Ara öğünlerinizi mutlaka yapın atlamayın. Mesela kuru incir + ceviz, yoğurt + reçel, tahıllı beyaz peynirli tost+ taze sıkılmış meyve suyu, simit + ayran,1 avuç kuruyemiş + süt tercih edebilirsiniz.

- Tatlı yiyecekseniz protein içeriği yüksek olduğundan dolayı sütlü tatlı yiyin.

- Çay, kahve içmek yerine ayran, süt, taze sıkılmış meyve suyu, komposto için.

- Patates kızartması, kızarmış et, tavuk, balık yerine fırında patates, ızgara et, tavuk balık yiyin.

- Kuruyemişler (ceviz, fındık, badem) ve kuru meyvelerin (incir, kayısı) enerjisi, vitamin, mineral içeriği yüksektir ara öğünlerinde bunları tercih edebilirsiniz.

- Yemeklerinizi renklendirin yani besin ve enerjisini artırın. Mesela sade bir makarna yerine ton balığı, mısır eklenmiş makarna yiyin.

- Porsiyonlarınızı biraz büyütün.

- Yemek saatlerinize yakın iştahınızı kapatacak şeyler yemeyin.

- Yemek yemeyi zorunluluk olarak görmeyi bırakın ve zevk alarak yemeye çalışmaya başlayın.

- Düzenli egzersiz yapmaya devam edin.

Sürekli tartılıp moralinizi bozup motivasyonunuzu düşürmeyin. Kilo almak sabır gerektirir.

Kendinizi stresten olabildiğince uzak tutmaya çalışın. Sinirlerinizi alt üst etmeyin, gergin olmanızı azaltın ve sizi kemirip bitiren öfkelenmenizi atın artık çöpe. Her şeye canınızı sıkmaktan da vazgeçin çünkü ne dertler kalıcı ne de ömür.

Her sabah uyanabildiğiniz için, bugünü de görebildiğiniz için şükredin. Çünkü uyanabildiğiniz her gün, her şey için yeni bir şanstır. Herkese sağlıklı, mutlu, huzurlu, bol bereketli keyifli bir hafta diliyorum. İyi bakın kendinize canım okuyucularım…

Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Arşiv Arama
- -
Anket
BARTIN HALK GAZETESİ
© Copyright 2020 . Tüm hakları saklıdır. Bu site Eybey Medya tarafından yürütülmektedir.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi