EREN SARIKAYA
ERDEM TABAKOĞLU
BİK, yerel basının resmî ilanlar dışında özel sektör reklamlarıyla gelir temin etmesini sağlamak amacıyla “Yazılı ve Dijital Basında Reklamcılığın Geliştirilmesi” eğitimleri vermeye başladı. Değişik illerde bir takvim çerçevesinde verilen eğitimlerin bölgemizdeki ayağı 9-10 Ekim tarihlerinde Zonguldak’ta gerçekleştirildi. Zonguldak, Karabük ve Bartın illerinde yayınlanan yerel gazete çalışanlarının katılımı ile Zonguldak Öğretmenevi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen, Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı (BAKKA) tarafından da desteklenen eğitim programının açılış konuşmasını BİK Zonguldak Şube Müdürü Ali Nuhoğlu yaptı. Yerel basının daha ileri gitmesi ve gelişmesi için tüm imkânları seferber ettiklerini belirten Nuhoğlu, kısa bir süre önce hayata geçirdikleri “İnternet Haberciliğinin Geliştirilmesi” konulu projeyi anımsattı ve bu eğitimden çok olumlu geri dönüşler aldıklarını söyledi. Nuhoğlu, “Bugün ise Yazılı ve Dijital Basında Reklamcılığın Geliştirilmesi konulu projemiz için buradayız. Zonguldak dışında komşu illerimiz Bartın ve Karabük’te yayınlanan gazete çalışanları da konuklarımız. Kurum olarak bizim arzumuz, gazetelerimizin resmî İlan gelirleri yanında özel reklam gelirlerinin de artmasıdır. Projemizi hazırlayan Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü Proje Ekibimize ve destekleri için BAKKA’ya teşekkür ediyor, çalışmamızın hayırlara vesile olmasını diliyorum” diye konuştu.
Reklamcılık anlatıldı
Eğitime katılan yerel gazete çalışanlarına uzmanlar tarafından “Reklamcılık ve Pazarlama İletişimi”, “Türkiye’de ve Dünya’da Reklamcılık Olgusu”, “Dijital Reklam Mecraları ve Dijital Pazarlama”, “Dijital Reklamcılıkta Örnek Uygulamalar”, “Sanal Ortamda Bütünleşik Pazarlama”, “Reklam Kampanyaları: Yaratıcı Strateji Planlama ve Geliştirme” ve “Reklamda Görsel Algılama ve Görsel Tasarım İlkeleri” ayrıntılarıyla anlatıldı.
Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim görevlisi Uzman Ali Mutlu tarafından verilen ve beyin fırtınası, simülasyonlar, soru cevap seansları gibi farklı tekniklerle desteklenen eğitim programıyla, katılımcıların reklamcılık sektörü hakkında bilgi ve becerilerinin arttırılması hedeflendi.
Eğitime katılanlara “Yazılı ve Dijital Basında Reklamcılığın Geliştirilmesi” sertifikaları da verildi.