BARTIN’IN KAYBOLAN (YILLARI) RAYLARI!


Bu makale 2021-09-10 09:32:00 eklenmiş ve 302 kez görüntülenmiştir.
Yaşar Cengiz Alpan

 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığının 5.9.2008 tarihinde 1569 karar sayısıyla ADAPAZARI-KARASU LİMANI-EREĞLİ-ZONGULDAK-BARTIN DEMİRYOLU PROJESİ Çevresel Etki Değerlendirmesi olumlu sonuçlandığı açıklanmıştır.

Adapazarı’ndan Karasu İstasyonuna kadar 63 kilometre uzunluğunda inşa edilecek olan demiryolunun ihalesi 2010 yılında yapılmıştır. Bugüne kadar geçen süre içinde (tam 11 yıl) ne yazık ki bu ilk etap bile tamamlanmamıştır.

Demiryolu projesinin tamamında Sakarya-1, Sakarya-2, Karasu, Büyük Melen, Çayağzı, Kocaman dere, Soğuk kovan, Alaplı Çayı, Yazıcılar Çayı, Filyos Çayı üzerinde viyadükler inşa edilecek. Projenin devamında Gülüç-1, Gülüç-2, Gülüç-3, Bartın Çayı-1, Gemiler Yanı, Bartın Çayı-2 ve Bartın Çayı-3 isimli viyadüklerin yanı sıra Kocamandere-Filyos Çayı viyadükleri arasında toplam dört ve Bartın Çayı-3 Viyadüğü sonrasında Bartın-Amasra arasında bir tünel bulunuyor. Adapazarı-Karasu arasında bulunan Ferizli ve Karasu İstasyonu, Karasu-Bartın arasında bulunan Kocaali, Akçakoca, Alaplı, Çaycuma ve Bartın İstasyonu 3. sınıf olacak. İstasyon sınıfları içinde 2.sınıf istasyonlara ambar yapılırken, 3.sınıf istasyonlara ambar bulunmadığı ancak Karasu ve Alaplı İstasyonu’nun 3.sınıf olmasına rağmen bünyelerinde ambar inşa edileceği projelendirildi. Karasu İstasyonu’nun 70 bin 760 metrekare olacağı, Yuvalı dere (Durak-1), Ferizli, Kocaali İstasyonu’nun toplam alanının 70 bin metrekare olacağı da projeye ilave edildi.

 

YIL: 2011

Bartın OSB yer alan Mescier Firmasını 11 Haziran 2011 günü ziyaret eden Milletvekilimiz Sayın Yılmaz Tunç, “Organize Sanayi Bölgemizi genişleterek yeni fabrikalara yer açtık. Yeni dönemde de OSB'de genişletme çalışmalarımız devam edecek. Ak Parti olarak sanayicilerimizin yeni fabrikalar kurması için çıkardığımız teşvik yasası kapsamında yeni fabrikalar şehrimize kuruluyor. Yeni dönemde de devam edecek enerji ve sanayi yatırımları ile Bartın Enerji ve Sanayi üssü haline gelecek. Liman bağlantılı Demiryolu projesi ile Bartın yatırımcıların birinci tercih şıkkı olacak. Yatırımlarla birlikte şehrimizdeki işsiz gençlerimiz vatandaşlarımız yeni kurulacak olan sanayi kuruluşlarında istihdam edilecek! Bartın'da adayın biri çıkıp 15 tane haddehane getireceğim diyor. 2009 yılından beri aynı şeyi söylüyorlar. Yerel seçimlerde aynı vaadi şu anda Belediye Başkanı olan kişi söylüyordu. Nerede o zaman ki vaat edilen haddehaneler? Şimdi de milletvekili adayları milletten oy toplamak için aynı vaatte bulunuyor. Yatırımcıyı getirmek için milletvekili olmaya gerek yok! Biz onlar gibi getireceğiz demiyoruz, biz getirdik ve getirmeye de devam ediyoruz! Bartın'ı ustalık döneminde kalkındırarak marka şehir yapmak için çalışmaya devam edeceğiz. İki milletvekili olarak Bartın'ı Ankara'da en iyi şekilde temsil edip Bartın'ı yatırıma doyurmak istiyoruz. 12 Haziran günü vatandaşlarımız Bartın'ın büyümesine kalkınmasına ve marka olmasına oy vermeli “dediği ifadede bulunmuştur.

 

YIL: 2011

Bartın'ın İl oluşunun 20’nci yılı konulu 09-23 Ekim 2011 tarihinde yapılan panelde konuşan Milletvekilimiz Sayın Yılmaz Tunç, “Demiryolu projemiz çok önemli Adapazarı – Bartın Demiryolu Projesi Adapazarı – Karasu – Ereğli ve Bartın Limanı’nı birbirine bağlayacak çok önemli bir proje. Demir-çelik endüstrisi ile otomotiv sektörünün Sakarya – Karabük – Bartın birbirine bağlayacak çok bölgesel proje. Şu anda inşaat çalışmaları başladı. Adapazarı – Karasu arası şu anda çalışmalar devam ediyor. Tabi, yapımı belki uzun yıllar alabilecek. Çünkü kamulaştırmalar olacak ama Bartın’a kadar Bartın Limanı’na kadar çift hatlı hem yolcu taşımacılığına hem yük taşımacılığına elverişli, belki önümüzdeki süreç içerisinde hızlı trende gündeme alınabilir. Bu noktada Bartın – Adapazarı Demiryolu Projesi takip ettiğimiz çok önemli projelerden geçen hafta Ulaştırma Bakanımızla görüşmemizde de bu projenin önemini birlikte değerlendirmiştik” demişti.

 

YIL: 2018

Milletvekilimiz Sayın Yılmaz Tunç Temmuz 2018’de AA muhabirine verdiği demeçte, şu ifadelere yer vermişti:

“Adapazarı ile Bartın arasındaki yapılması planlanan demiryolu projesi hem yük hem de yolcu taşıma amacı ile gidiş-geliş olmak üzere projelendirildi. Adapazarı-Karasu arasındaki inşaat çalışmaları devam ederken 4 Temmuz'da proje revize ihalesi yapıldı. Adapazarı'ndan Karasu İstasyonu'na kadar 63 kilometre uzunluğunda inşa edilecek demiryolunun Karasu-Kocaali-Akçakoca-Alaplı-Ereğli-Bartın arası da 281 kilometre uzunluğunda olacak. Türkiye'nin en büyük limanlarından biri olacak Filyos Limanı ve endüstri bölgesinin tamamlanmasıyla birlikte Batı Karadeniz Bölümü, küresel yatırımcılar için bir cazibe merkezi olacak ve proje Batı Karadeniz ve Bartın ekonomisini canlandıracak.”

 

YIL: 2021

2021 tarihli İl Brifing dosyasında Karasu-Bartın Demiryolu hattının Zonguldak sınırları içinde kalan bölümün yatırım programına dahil edilmesi talep edildiğini şu cümlelerden öğreniyoruz:

“Filyos Liman İnşaatının tamamlanmasıyla beraber söz konusu demiryolu hattının Zonguldak sınırlarının yatırım programına alınarak çalışmalarına başlanması Filyos Vadisi Projesinin kazanımlarını gerçekleştirmesine büyük katkı sağlayacaktır. “Zonguldak Valiliği bu projede pozitif ayrımcılık talep etmekte. En azından kendi İl sınırları içinde kalan bölümünde bu projenin gerçekleştirilmesini talep etmekte. Ama bizler neredeyse yüz yıldan bu yana Bartın’ımızı demiryolu ile Filyos’a bile bağlayamadık, en azından talep bile edemedik.”

 

YIL: 2021

5 Haziran 2021 tarihli Takvim Gazetesi’nde, Türkiye’nin ilk mega endüstri bölgesi! Filyos Limanı 20-25 bin kişiye istihdam sağlayacak başlıklı haberinde “İhale süreçleri devam etmekte olan Adapazarı-Karasu-Ereğli-Bartın Demiryolu Projesi de Filyos'u Marmara Bölgesi'ne bağlayacak.” ifadesi yer almaktadır. (2010 yılından bu yanan tam tamına 11 yıldan beri süre gelen süreç; halen daha ‘ihale süreci’ ifadesi. Ne bitmez tükenmez bir süreç bu!)

 

YIL: 2021

Bartın Ticaret ve Sanayi Odası Başkanının da katıldığı TOBB Başkanı M. Rıfat Hisarcıklıoğlu’nun katılımları ile Demokrasi ve Özgürlükler Adası'nda gerçekleşen, sektörler ve illerde yaşanan sıkıntılar ve çözüm önerilerinin görüşüldüğü Marmara, Trakya ve Batı Karadeniz Bölgesi Oda ve Borsa Başkanları istişare toplantısı 6 Temmuz 2021 tarihinde gerçekleştirilmiştir. Bu toplantıda söz alan Zonguldak Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Sayın Metin Demir, “Batı Karadeniz İllerini Kapsayan (Zonguldak, Karabük, Bartın, Çankırı, Sinop, Kastamonu) bir kalkınma projesi (BAKAP) ilan edilmesi ve bu bölgede kalkınma idaresi kurulması; Zonguldak İlinin biran önce IPARD kapsamına alınarak teşvik ve desteklerden istenilen düzeyde yararlanabilmesi ile İlimizi Lojistik anlamda cazip hale getirecek olan Zonguldak- Filyos sahil yolunun bir an önce tamamlanması, Zonguldak İl Merkezinde ki çevre yollarının tamamlanması Adapazarı-Arifiye-Bartın demiryolu hattındaki çalışmaların hızlandırılması konularında ki beklentilerimizi dile getirdik” dediğini de basından öğreniyoruz.

Tam tamına geçen on bir yıl. Bu geçen yıllar süresince on bir metre ray döşenmedi. Moralimizi bozmayalım, en azından lavanta aşkımız ile Millet Bahçemiz olacak. Lavanta kokuları içinde çekirdek çitleyeceğiz.

Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›