KORONAVİRÜSE KARŞI EN ETKİLİ SİLAH: BAĞIŞIKLIK!


Bu makale 2020-10-26 10:14:18 eklenmiş ve 758 kez görüntülenmiştir.
TUĞÇE KALAYCIOĞLU BAKAR

 

Upuzun bir aradan sonra tekrar merhaba! Böyle bir konuyla sizlerle buluşmayı hiç istemezdim ama Dünyaca başımızın derdi haline gelen koronaya yakalanmamanın birkaç püf noktasına değinmek istedim.

Beslenme, hijyen kuralarına uymak kadar çok önem taşıyor bu virüse karşı. Çünkü bağışıklığı düşük olan hastalığı çok ağır atlatıyor.

 

Pekala, bağışıklığımızı kuvvetlendirmek için ne yapacağız?

- Bağışıklık hücrelerimiz proteinden oluştuğu için özellikle kaliteli protein tüketmeye çalışacağız. Öncelikle mutlaka her gün 1 yumurta yemeye dikkat edelim. Bunun yanı sıra kırmızı et, tavuk, bakliyat ve balık yememizi artırmamızı gerekiyor.

- Vücudumuza bol bol C vitamini almalıyız. Bunun için de mevsiminde olan taze sebze ve meyve yemenizi artırmanız gerekiyor. Özellikle kivi, portakal, greyfurt, mandalina, misket limon gibi antioksidan oranı yüksek meyveler yiyelim.

- Bağışıklık için gereken mineraller ise; çinko ve selenyumdur. Bunun için kabak çekirdeği, badem, fındık, ceviz her gün 1-2 avuç kadar yememiz gerekiyor.

- D vitamini hem eklemleriniz hem vücudunuz için çok faydalı. Asıl kaynağı güneş ama kış aylarında güneşle olan temas az olacağından doktor kontrolünde takviye alabilirsiniz.

- Baharatlardan da zencefil ve zerdaçalı sofralarınızın tacı yapın. Zencefil boğaz ağrıları için zerdeçal hastalığı önlemek için oldukça etkilidir.

- Son olarak bağırsak florası bağışıklık sisteminin temelidir. Bu sebeple bağırsaklarınız ne kadar güzel çalışıyorsa bağışıklığınız o kadar kuvvetli demektir. Bağırsaklarınız için, bol lifli beslenin, tam tahıllı yiyecekler yiyin (tam buğday, çavdar, ekşi maya, bulgur gibi) bakliyat, kefir, yoğurt, turşu sofralarınızda bulunsun.

Beslenmenin yanı sıra yeterli uyku (7-8 saat),yeterli sıvı alımı ve stresten uzak bir hayat da sizin güçlü kuvvetli olmanız için önemlidir.

 

Şifa dolu günler sizinle olsun…

 

Sevgilerimle

 

Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›