NİLAY MERYEM ÇÖMLEK
Diyanet İşleri Başkanlığı 61 ile kadın müftü yardımcısı atanması için harekete geçti. Bartın’ın da arasında bulunduğu 61 ilde sınavla müftü yardımcısı alınmasına ilişkin ilanda, ‘bayan olmak’ kriteri yer aldı. Kadın Müftü Yardımcılığı sınavına ilişkin başvuru koşulları da açıklanırken başvurular 2-13 Nisan tarihleri arasında yapılacak. Adaylar daha sonra da yazılı ve sözlü olmak üzere 2 aşamalı sınava tabi olacak.
Diyanet’ten Sorumlu Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, yaptığı açıklamada Diyanet İşleri Başkan Yardımcılığı görevine ilk defa bir kadının atandığı belirtirken, “Türkiye’nin bütün illerinde en az bir tane kadın il müftü yardımcısı atanması kararı alındı. Şu anda bazı büyük şehirlerde var ama biz bunu bütün illerde en az bir olmak kaydıyla yapacağız. Bazı yerler birden daha fazla olacak. Kadınların Diyanet İşleri Başkanlığı ve diğer alanlarda daha fazla istihdam edilmesinin önünü açan adımları da attık.” dedi.
Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yayınlanan ilanda 61 ilde müftü yardımcısı atanmak için açılan sınavda en önemli şart olarak “bayan olmak” şartı yazıldı. İlanda “Diyanet İşleri Başkanlığı taşra teşkilatında münhal bulunan, aşağıda unvanı, sınıfı ve adedi belirtilen kadrolara sınav (yazılı ve sözlü) sonucuna göre kurum içi naklen bayan ‘il müftü yardımcısı’ alımı yapılacaktır.” denildi.
Şartlar arasında ise en az dört yıllık dini yükseköğrenim mezunu olmak, Başkanlıkta Kur’an kursu öğreticisi, dengi veya üstü sayılan görevlerde altı yıl görev yapmış olmak şartının yanı sıra en önemli kriter olarak “bayan olmak” kriteri de yer aldı.
Bartın da o iller arasında!
Yapılacak sınavla kadın müftü yardımcısı ataması yapılacak iller şöyle:
“Adana, Adıyaman, Ağrı, Aksaray, Amasya, Ankara, Ardahan, Artvin, Balıkesir, Bartın, Batman, Bayburt, Bilecik, Bingöl, Bitlis, Bolu, Burdur, Çanakkale, Çankırı, Çorum, Denizli, Diyarbakır, Düzce, Edirne, Elazığ, Erzincan, Giresun, Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Isparta, Kahramanmaraş, Karabük, Karaman, Kars, Kastamonu, Kırıkkale, Kırklareli, Kilis, Kütahya, Mersin, Muğla, Muş, Nevşehir, Niğde, Ordu, Osmaniye, Rize, Samsun, Siirt, Sinop, Sivas, Şanlıurfa, Şırnak, Tokat, Tunceli, Uşak, Van, Yozgat ve Zonguldak.”
Diyanet Başkanlığı merkezinde çalışanlar birimlerine, taşra teşkilatında çalışanlar ise bağlı bulundukları il müftülükleri veya dini yüksek ihtisas/eğitim merkezi müdürlüklerine başvuru için gerekli belgelerle birlikte şahsen başvuracaklar. Adaylardan istenen belgeleri getirmeleri halinde, yurtdışından sınava başvuracak adaylar adına üçüncü şahıslar başvuru işlemini yapabilecek. Başvurular 2-13 Nisan tarihleri arasında alınacak. Başvurular ilgili birimlerdeki DİBBYS (İKYS) sorumluları tarafından Başkanlığımız DİBBYS programı üzerinden alınacak. Sınav duyurusunda belirlenen esaslara uygun olmayan başvurular kabul edilmeyecek. Başvuru işlemlerinin hatasız, eksiksiz ve duyuruda belirtilen hususlara uygun olarak yapılmasından adayın kendisi sorumlu olacak.
İşte başvuru şartları…
2018 Yılı İl Müftü Yardımcılığı Sınavı’na başvuru yapabilmek için 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde belirtilen şartları taşımak, Başkanlık teşkilatında halen 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/A maddesine göre çalışıyor olmak, Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin 5 inci maddesinin (b) bendinde belirtilen “Ortak Nitelik” şartını taşımak, en az 4 yıllık dinî yükseköğrenim mezunu olmak, Başkanlıkta Kur’an kursu öğreticisi, dengi veya üstü sayılan görevlerde 6 yıl görev yapmış olmak, bayan olmak ve il müftü yardımcısı unvanında müktesebi bulunmamak gerekiyor.
Belgeler daha sonra kontrol edilecek
T.C. Kimlik No’lu kimlik belgesi (nüfus cüzdanı veya pasaport), en az 4 yıllık dinî yükseköğrenim mezuniyetini gösterir diploma veya mezuniyet belgesi (Diploma yabancı bir ülkeden alınmışsa YÖK’ten alınmış olan denklik belgesi), görev yapmaya mani bir özrü bulunmadığına ve adlî sicil kaydına ilişkin yazılı beyanı isteniyor. Başvuruları alan personele gerekli belgeleri ibraz edemeyen adayların başvuruları kabul edilmeyecek. Belgeler, kontrol edildikten sonra adaylara iade edilecek. Yazılı beyan istenen hususlar, tek bir dilekçede yer alacak. Belgeler, atanmaya hak kazanan adaylar tarafından atama sürecinde ilgili birime teslim edilecek.
Sınav iki aşamalı olacak
İl müftü yardımcılığı sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı yapılacak. Yazılı sınavda Kur’an-ı Kerim, Arapça, Tefsir, Hadis, Kelam, Fıkıh, İslam tarihi ve İslam ahlakı, Dinî ve meslekî genel kültür, Başkanlık ve devlet memurları ile ilgili mevzuat konularında sorular yer alacak. Sözlü sınavda da adaylar, sözlü sınavda sınav komisyonunun her bir üyesi tarafından; 30 puanlık Kur’an-ı Kerim (kıraat, anlam ve tefsir), 30 puanlık Arapça, 30 puanlık bini bilgiler (hadis, fıkıh, kelam, İslam tarihi ve İslam ahlakı) ve 10 puanlık Başkanlık ve Devlet memurları ile ilgili mevzuat konularından 100 puan üzerinden değerlendirmeye tabi tutulacak. Yazılı ve sözlü sınava katılacaklarda Başkanlığı web sayfasında yayımlanan Diyanet İşleri Başkanlığı Personel Yeterliklerinde belirtilen “Ortak Genel Kültür Yeterlikleri” ile “Müftü Temel ve Özel Yeterlikleri” esas alınacak.
İkinci sınav hakkı verilmeyecek!
Yazılı sınav tarihi, başvuruların alınması ve yazılı sınav için gerekli hazırlıkların tamamlanmasından sonra; sözlü sınav tarihi ise yazılı sınav sonuçlarının açıklanması ve sözlü sınav için gerekli hazırlıkların tamamlanmasından sonra Başkanlığımız internet sitesinde ve aynı sitedeki İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü sayfasında ayrıca ilan edilecek. Adaylar yazılı ve sözlü sınava gelirken “Sınav Giriş Belgesi” ile birlikte kimlik belgelerinden birini yanlarında bulunduracak. Yazılı ve sözlü sınava girmeye hak kazandığı halde ilan edilen sınav tarihlerinde sınava katılmayan adaylar sınav hakkını kaybetmiş sayılacak. Bu durumdaki adaylara ikinci bir sınav hakkı verilmeyecek.
Adaylar; “Sınav Giriş Belgesi” alma ve sınav sonuç öğrenme işlemlerini “https://dibbys.diyanet.gov.tr/IKYS/Sinav)” adresi aracılığıyla gerçekleştirecek.
Sınavlardan en az 70 puan almak gerekiyor
Yazılı ve sözlü sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilecek. Sınavda başarılı olabilmek için yazılı ve sözlü sınavın her birinden en az 70 puan almak gerekiyor. Yazılı sınavda 70 ve üzeri puan alan adaylar sözlü sınava çağrılacak. Başarı sıralamasında, yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalaması esas alınacak. Yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalamasının eşitliği durumunda sırasıyla yazılı sınav puanı yüksek olana, hizmet süresi fazla olana ve doğum tarihi önce olana sıralamada öncelik verilecek. Başarı sıralamasında sınav sonucu başarılı olan adaylardan atanmak için tercih ettikleri il için ilan edilen kadro sayısı kadarı asıl ve yedek sıralanacak.
7 gün içinde itiraz hakkı var
Adaylar, yazılı sınav sorularına ilişkin itirazlarını sınavın yapıldığı tarihten itibaren 7 gün; yazılı ve sözlü sınav sonuçlarına ilişkin itirazlarını ise her bir sınavın sonuçlarının ilan edilmesinden itibaren en geç 7 gün içinde yazılı olarak Diyanet İşleri Başkanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü Personel Sistemleri Eğitim ve Sınavlar Daire Başkanlığına yapacaklar. İtirazlar, en geç 15 gün içinde incelenerek adaya bildirilecek. Süresi içinde ıslak imzalı ve yazılı olarak Başkanlığımız İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne ulaştırılmayan, T.C. kimlik numarası, adı, soyadı, imza ve adresi olmayan dilekçeler ile e-mail ve faksla yapılan itirazlar dikkate alınmayacak.
Atanmak için tek il tercih edilecek
Adaylar atanmak için tek il tercihinde bulunabilecek. Adaylar atanmak istedikleri ili başvuru esnasında belirtecekler. Daha sonra adaylara ikinci bir tercih hakkı verilmeyecek. İllere atama yapılırken; bir il için tercihte bulunan adaylar arasından başarı sıralaması en yüksek olan aday o ile yerleştirilecek. Başarılı olup atanmaya hak kazanamayan adaylar tercih ettikleri il için başarı sıralamasına göre yedek olarak belirlenecek. Atanmaya ilişkin diğer hususlar daha sonra ilan edilecek.
Adaylara ayrıca tebligat yapılmayacak
Sınav sürecindeki işlemlerde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen adayların başvuruları ve sınavları geçersiz sayılacağı gibi görev alsalar dahi görevleriyle ilişikleri kesilecek. Sınav sürecinin her aşamasında başvuru için istenilen bilgiler ve gerekli görülen diğer hususlarla ilgili, Başkanlık adaydan belge talep edebilecek. Adayların, sınav sürecindeki iş ve işlemlerle ilgili taleplerinde faks ve e-mail ile işlem yapılmayacak. Adayların taleplerini içerir ıslak imzalı ve yazılı dilekçelerini İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne ulaştırmaları gerekiyor. Sınav ile ilgili Diyanet İşleri Başkanlığı internet sitesinde ve aynı sitedeki İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü sayfasında yapılan tüm duyurular, tebligat sayılacak. Adaylara ayrıca tebligat yapılmayacak. Bu duyuruda yer almayan hususlarla ilgili olarak Diyanet İşleri Başkanlığı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği ile Diyanet İşleri Başkanlığı Sınav Yönetmeliği hükümleri geçerli olacak.