ORUÇ TUTARKEN SUSAMAMAK İÇİN NE YAPMALI?


Bu makale 2019-05-18 10:11:03 eklenmiş ve 412 kez görüntülenmiştir.
TUĞÇE KALAYCIOĞLU BAKAR

 

Ramazan’da açlığa dayanabiliyorum ama susuzluk ile mücadelem biraz zor geçiyor diyorsan bu yazım tam sana göre. Özellikle havaların sıcak olduğu, terlemenin zirve yaptığı günlerde insan ister istemez su ihtiyacı duyuyor peki bunu önlemek için ne yiyip ne içmeli?

 

- Tuzlu ve baharatlı gıdalardan uzak durun; sahurda zeytin domates,iftarda turşu gibi yiyecekler tüketmeniz gün içerisinde susamanıza neden olacaktır. Baharatlardan da özellikle pul biberden uzak durmanızı tavsiye ederim.

- Çay ve kahveyi dikkatli için; bu kafeinli içecekler susamanızı sağlayacağı için miktarını bilerek içmek gerekiyor. Sahurda açık şekersiz çay içebilirsiniz ama kahveyi iftardan 1 saat sonraya bırakın.

- Sahurda kızartmalı ağır yağlı yiyeceklerden daha ziyade, peynirli yumurtalı sade bir kahvaltıyı tercih edin.

- Yoğurdun mucizesinden faydalanın; bu şahane yiyecek hem tok tutar hem de susamanızı önler.

- Sahurda ve iftarda fazla yemekten daha ziyade yeteri kadar yiyin ki sindirim sisteminizi zorlayıp su ihtiyacınızı artırmayın.

Ve tabi ki bol su için. Suyu tek bir seferde değil aralıklı olarak içmek daha çok işe yarar. Suyunuzun içerisine salatalık, nane, limon, taze meyveler katıp içerseniz daha taze bir gün geçirirsiniz.

 

Hayırlı ve sağlıklı Ramazanlar...

Diğer yazıları...
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Arşiv Arama
- -
Anket
BARTIN HALK GAZETESİ
© Copyright 2013 . Tüm hakları saklıdır. Bu site Gazi SOFT haber yazılımı alt yapısı ile yapılmıştır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi
Bartın Web Tasarım