VALİ, BAKAN’DAN DEMİRYOLU VE ÇEVRE YOLU İÇİN DESTEK İSTEDİ

11 Ağustos’ta Batı Karadeniz’de etkili olan yağışların ardından meydana gelen sel felaketinde yerle bir olan köprülerden biri olan Bartın-Kumluca yolu üzerinde bulunan Kumluca-2 Köprüsü 69 gün gibi kısa bir süre içinde tamamlanarak dün, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun da katılımı ile hizmete açıldı. Törende konuşan Bartın Valisi Sinan Güner, yatırımlar ve destekler için başta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere herkese teşekkür ederken, Bakan Karaismailoğlu’ndan Bartın Limanı ile Filyos Limanını birleştirecek olan demiryolu ağı ve ikinci çevre yolu projesi için destek istedi.
Bu haber 2021-12-03 09:52:30 eklenmiş ve 587 kez görüntülenmiştir.

 

ERDEM TABAKOĞLU

Törende ilk konuşan milletvekili Tunç oldu. 11 Ağustos’ta meydana gelen sel felaketinin ardından yerleşim yerlerindeki hasar tespit ve bunların giderilmesi için yürütülen çalışmaları yakından takip ettiklerini belirten Tunç, Devletin bütün kurumları ve Bakanlarıyla Bartın’ın ve felakette büyük yara alan Kastamonu ile Sinop illerinin yanında olduğunu söyledi. Tunç, selin Bartın’da Ulus ilçemizin Kumluca ve Abdipaşa beldeleri ve bazı köylerinde büyük hasara neden olduğunu anımsatırken şöyle konuştu:

 

 

16 köprü yıkılmıştı


“Bugüne kadar 57 köyümüzde yol çalışmaları, karayolları yol güzergâhında hasar giderme çalışmaları yapıldı. 10 adet Özel İdare’mize, 6 tane de Karayollarına ait köprümüz selde yıkılmıştı. Şuanda inşaatları hızlı bir şekilde devam ediyor. Köylerimizde DSİ’nin yaptığı köprüler var, bunların inşaatları devam ediyor. Yine Karayollarımızın 6 köprüsünün inşaatları devam ediyor. Bugün de Kumluca-2 Köprüsü’nün açılışını gerçekleştiriyoruz. İnşallah sonraki köprülerimizin de yapımı tamamlandığı müddetçe açılışlarını gerçekleştireceğiz. Toplamda 16 köprümüz selde yıkılmıştı, köylerde çiftçilerimizin tarlaları hasar görmüştü.

 

 

200 milyon ödenek aktarıldı

 

Bunlarla ilgili de ödenekler aktarıldı. DSİ’nin taşkın koruma kapsamında dere ıslahlarına aktardıkları ödeneklerle hem köy yolu köprülerimiz, hem karayolları köprülerimiz ve diğer hasar giderme çalışmalarımız toplamda 200 milyon lirayı aşan bir ödenek Bartın’a aktarıldı. 11 Ağustos’tan bu yana yapılan harcama miktarı da 197 milyon lira, yeni ilavelerle birlikte 200 milyonu bulan bir yatırımı Bartın’a kazandırmış oluyoruz. Başta Sayın Cumhurbaşkanımıza ve Bakanlarımıza çok çok teşekkür ediyorum. Bartın’ımızda devam eden ulaştırma yatırımları gerçekten çok büyük mesafe aldı. Bartın-Kozcağız-Kumluca yolu devam eden çalışmalar, Arıt yolu devam ediyor, Kurucaşile yolunda çok önemli çalışmalar var, Türkiye’nin 6. uzun tüneli şuanda Bartın’da inşa ediliyor. Yine liman inşaatlarımız var. Bunlar çok büyük yatırımlar, toplamda 10 milyar liralık kamu yatırımını Bartın’da kazandırdık. Şuanda devam eden 10 milyarlık projemiz var, hız kesmeden devam ediyoruz. Dünya pandemiyle kasıp kavrulurken bizim yatırımlarımız hiç durmuyor. Bu köprümüz Sayın Bakanımız, Karayolları Müdürlüğümüz ve diğer tüm kurumların hızlı çalışması neticesinde tamamlandı ve burada geçici bir köprünün açılışını sizlerle beraber açmıştık. O köprü de kaldırmışlar nereye götürülecek bilemiyorum. Sayın Bakanım o köprüyü inşallah başka bir yere götürmezler, o köprüye bizim ihtiyacımız var, o konuda da sizden bir müjde bekliyoruz. Tekrar bu yatırımların gerçekleştirilmesini sağlayan herkese çok teşekkür ediyorum.”

 

 

Güner: “Allah bir daha göstermesin”

 

Milletvekili Tunç’un ardından kürsüye gelen Bartın Valisi Sinan Güner de sözlerine 11 Ağustos’ta meydana gelen sel felaketinden sonra Cumhurbaşkanının talimatıyla bütün Bakanların, kurumların ve belediyelerin yaraların bir an evvel sarılması için gece gündüz demeden büyük bir çaba sarf ettiğini anımsattı. Allah’tan böyle afetler bir daha yaşatmaması temennisinde bulunan Güner, “Tedbirli ve dikkatli olmak, yaptığımız yatırımları fenle, doğa şartlarına uygun olarak hesabını yapmak konusunda daha önce olduğu gibi şimdi de bu tür afetlerin önlenmesi, önlenemeyen durumlarda da zararların telafisi hususunda daha gayretliyiz” dedi. 

 

“Devlet nerede diye sordurmadık”

 

Bu tip afetlerin maddi ve manevi büyük zararları olduğuna dikkat çeken Vali Güner, Türk devletinin büyüklüğüne ve gücüne dikkat çekerken şunları söyledi:
“Devletimiz her zaman vatandaşının yanındadır. Devletimizin tüm birimleri gece gündüz oradaydı, ‘devlet nerede’ sorusunu Allah’ın izniyle sordurmadık. Bundan sonra da devlet anlayışımız budur. Bütün gayretimiz vatandaşımıza daha iyi hizmet edebilmek, milletimize kamu hizmetlerinin sunumunda daha kaliteli daha etkin bir sistemi kurmak ve işletmektir.

 

“Filyos projesini çok önemsiyoruz”

 

Filyos Limanı, sadece Zonguldak’ın iç meselesi değildir, bütün bölgenin ve Türkiye’nin büyük bir projesi olan Filyos Projesi’ni çok önemsiyoruz. Filyos Limanı’nın faaliyete geçmesi ve doğalgaz müjdesiyle birlikte önemi daha da arttı, eğer Filyos olmasaydı bu ekonomiyi bir tarafa bırakalım doğalgaz arama gemilerinin bile yanaşabileceği bir liman yoktu. Filyos’u her haliyle çok önemsiyoruz, Filyos Limanı’yla beraber bir de Bartın Limanı’mız var. Bu iki limanın işbirliği ve fonksiyon birliği yaparak bölgeye hizmet edeceğini düşünüyorum.

 

Bartın Limanı’ndan Filyos’a demiryolu ricası

 

Filyos Limanı ile Bartın Limanı arasında bir demiryolu bağlantısının özellikle gelişen sanayiyle birlikte iki limanımızın da öneminin artması noktasında bu bağlantıyı istirham ediyorum.

 

Talep ve beklentileri bir bir sıraladı

 

Çevreyolu konusunda da şehir geçişini biz çevre yolu olarak söylüyoruz ama kastettiğimiz malum; Kurucaşile tarafından gelen yolun Ankara yoluna bağlandığı çevre yolu, bu çevre yolu eskiden sadece çevre yolu olarak ifade ediliyordu daha sonra OSB’nin burada bulunması ve liman bağlantısının Çatmaca Kavşağı’ndan şehir merkezinden geçmeden oradaki yoğunluğunu şehre vermeden limana ve Ankara istikametine gönderebilmek açısından bu çevre yolunun bir de limana bağlantısını sağlayabilecek ikinci bir çevre yolu, böylece bir daire içerisinde etrafının tamamlanmasını arz etmiştik. Şimdi ikinci bir çevre yolunun çalışmaları var, OSB ile limanı bağlayacak, Çimento Fabrikası’nın da yükünü taşıyacak bir yol. Böylece çevre yolu, kuzey çevre yolu ve güney çevre yolu olarak ikiye ayrılmış oldu. Bunun da proje aşamasında olduğunu biliyorum, bunu da sizlerin takdirlerine sunuyorum.

Balıkçı limanlarımızın mendireklerinin tamiri de çok büyük projeler, dünya miras listesinde bulunan Amasra Kalesi’nin surlarının deniz etkisinden korunması konusunda yürütülen çalışmaların da ikmalini arz ediyorum. Tekrar başta Sayın Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.”

 

 

Yaralar devlet-millet dayanışmasıyla sarıldı

 

Törende son olarak konuşan ise Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu oldu. Sözlerine dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de yaz aylarının afetlerle mücadele ederek geçtiğini anımsatarak başlayan Bakan Karaismailoğlu, küresel ısınmanın sonucu olarak güney ve batı bölgelerimizde orman yangıları meydana geldiğini, 11 Ağustos’ta ise mevsim normallerinin çok üstünde gerçekleşen yağışlar nedeniyle Batı Karadeniz bölgesinde son yılların en büyük sel felaketinin meydana geldiğini can kayıpları yaşanırken Sinop, Kastamonu ve Bartın illerinde büyük tahribata neden olduğunu dile getirdi. Ulaştırma Bakanı sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bölge genelindeki bin 228 kilometre yol ağının 154 kilometresinde hasar oluşmuştu ve köprüler yıkıldı, yollar hasar gördü. Bartın’da 111 kilometre yolun 41 kilometrelik kesiminde hasarlar meydana gelmiş ve 3 de köprü yıkılmıştı. Kumluca-2 Köprüsü’ de Bartın’da yıkılan köprülerden biriydi. Ancak şu bir gerçek ki devlet ve millet omuz omuza vererek 11 Ağustos’tan bugüne kadar açılan yaraların sarılması ve hayatın en kısa sürede normale dönebilmesi için adeta zamana karşı yarıştık. Tüm birimlerimizle, selde zarar gören vatandaşlarımıza yardım için seferber olduk. Bu seferberliği, ilgili tüm bakanlıklarımızla başarılı bir koordinasyon ile gerçekleştirdik. Yalnızca teknik konulardaki sorunları çözmedik, ateş düşen tüm hanelerimizin, canı yanan bütün vatandaşlarımızın bir an olsun yanlarından ayrılmadık. İhtiyaç duyulan her türlü personel, araç-gereç ve teçhizatı çok kısa sürede afet bölgelerine ulaştırdık. Afet sırası ve sonrasında kurumsal ve profesyonel yaklaşım ve çözümlerle süreçlere ivedi müdahale ettik. Afetin ilk gününden itibaren Sinop ve Kastamonu’da olduğu gibi Bartın’da da afetten etkilenen yollara ekiplerimizi sevk ettik. Hasar gören kesimleri hızla geçici olarak trafiğe açarak bölgenin gerektiği her türlü ihtiyacın karayolu ulaşımı ile de hızlıca gerçekleştirilmesini sağladık.

 

 

69 günde inşa edildi

 

Yıkılan 33 metre uzunluğundaki Kumluca-2 Köprüsü’nün bulunduğu noktada ırmak debisinin düşmesinden sonra 12 saatlik çalışmayla, 110 metrelik servis yolu inşa ettik. Hemen ardından da 40 metre uzunluğunda panel köprü kurarak 24 Ağustos’ta yolu hizmete verdik. O dönemde sizlere en kısa sürede kalıcı yollarımızı ve köprülerimizi inşa edeceğimizin de sözünü vermiştik. İşte bugün sizlerle 69 gün gibi kısa bir sürede kalıcı olarak tamamladığımız Kumluca-2 Köprüsü’nü hizmete açmanın haklı sevincini paylaşıyoruz. Selde tahrip olan eski köprünün yerine bölgede ulaşımı sağlayacak yeni Kumluca-2 Köprüsü’nü çok daha iyi standartlarda inşa ettik. Eski köprü 33 metre iken yeni köprümüzü; 3 açıklıklı, 67 metre uzunluğunda, 13 metre genişliğinde projelendirdik. Önceki köprüye göre uzunluğunu 2 kat artırdık; yüksekliğini 7 metreye çıkardık. Böylece bir daha aşırı yağış etkisiyle oluşabilecek olumsuz durumların önüne geçtik. Proje kapsamında ayrıca, 316 metre uzunluğunda bağlantı yolu da inşa ettik. Ve tüm bunları, az önce de belirttiğim gibi 69 gün gibi kısa bir sürede tamamladık. Kumluca-2 Köprüsü ile il genelinde ulaşımı sağlayan yollar arasındaki Kozcağız-Kumluca-Abdipaşa Yolu’nda kesintiye uğrayan ve geçici köprülerle tesis edilen ulaşımın kesintisiz akışı sağladık. Hayırlı, uğurlu olsun.

 

Kavakdibi Köprüsü 10 Aralık’ta açılacak

 

Kumluca-2 Köprüsü’nü açtık. Sırada Kavlakdibi Köprüsü var. 10 Aralık’ta Bartın-Safranbolu yolu üzerindeki yeni Kavlakdibi Köprüsü’nü hizmete açacağız. Bunun yanında Bartın-Safranbolu-Karabük-Kastamonu Ayrımı Yolu’ndaki Kirazlı-1, Kirazlı-2 Köprüleri ile Kozcağız-Kumluca-Abdipaşa Yolu’ndaki Kumluca-1 proje çalışmalarına da devam ediyoruz. En kısa zamanda onları da tamamlayıp hizmete sunacağız.

 

 

“Seferberlik ruhu hız kesmiyor”

 

Gördüğünüz üzere selin ardından bölgede başlattığımız seferberlik ruhu hız kesmeden devam ediyor. Daha 3 gün önce, Sinop’ta Ayancık Terminal Köprüsü’nü hizmete açtık. Onu da 80 günde tamamladık. Yine Türkeli-Çatalzeytin arası bağlantıyı sağlayan Çatalzeytin Köprüsü’nün yerine yenisini de 52 gün gibi rekor zamanda tamamlayarak, 28 Ekim 2021’de hizmete açmıştık. Bugün de Kumluca-2 Köprüsü’nü açtık. 20 Aralık’ta Sinop Ayancık’ta Şevki Şentürk Köprüsü’nü ve 30 Aralık’ta da Kastamonu’da Azdavay Köprüsü’nü hizmete alacağız.

 

Almanya yapamadı!

 

Ülkemizde meydana gelen sel felaketlerinin benzerleri Belçika, Hollanda, Lüksemburg, İsviçre ve Almanya’da da yaşandı. Almanya’da sel felaketinin yaşandığı bölgeler uzun süre balçıktan temizlenemedi. İçme suyu, elektrik ve kanalizasyon gibi temel sorunlar kısa sürede çözüme kavuşamadı. Bölgede 200 bin kişi günlerce elektriksiz kaldı. 40 günü aşkın bir süre içme suyu sorunu çözümsüz kaldı. Biz, hiçbir ülkenin, tek bir insanın bile böyle acılarla sınanmasını istemeyiz. Her zaman olduğu gibi, bu ülkelere de dost elimizi uzattık. Acılarını paylaştık. ‘Türkiye yardım için her daim hazırdır’ dedik. Uluslararası dayanışmanın ‘doğru’ bir örneğini sergiledik. Doğal afetler, tüm dünyayı tehdit ediyor. Ülke ayrımı yapmıyor. O nedenle afetlere hazırlıklı olmak, kendimizi sürekli geliştirmek zorundayız.

 

“Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi sayasinde”

 

‘Biz neyi doğru yaptık, onlar neyi yanlış yaptı’ diye sorguladığımızda ise şunu gördük; Afet sonrası her türlü süreç yönetiminde sahip olduğumuz tecrübe ve profesyonellik, Cumhurbaşkanlığı Hükûmet Sistemi’nin karar alma konusunda getirdiği hız.

 Hükûmet olarak tüm kurum ve kuruluşlarımızla, özel sektörümüzle, sivil örgütlerimizle, tüm hayırsever vatandaşlarımızla seferber olduk. Bir de 17 Ağustos’u, Düzce depremini hatırlayın… Bu başarıları daha önce yaşadığımız afetlerde görev alan hükûmetler gösteremediği için yaşanan acılar, ödenen bedeller çok daha büyük olmuştu. Peki, o günler ile bugünler arasında ne fark var… Tabi ki, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliği ve AK Parti farkı var…

 

“Sevdamız millet, Türkiye sevdası”

 

Bizim millet sevdasından, Türkiye sevdasından başka sevdamız yok… Biz hiçbir zaman ideoloji siyaseti yapmadık. Biz hizmet için siyaset yapıyoruz ki, şehirlerimiz gelişsin, ülkemiz gelişsin, vatandaşlarımız geleceğe güvenle bakabilsin. Salt ideoloji siyaseti yapanlar bu ülkeyi hep uçuruma sürüklediler. Halkımız suyu getirenle testiyi kıranları çok iyi biliyor, iki zihniyet arasındaki farkı çok iyi görüyor. Vatandaşımız afet sonrasında devletini hep yanında ve yakınında hissetti.

Bu duygu ve düşüncelerle Kumluca 2 Köprüsü’nün başta Bartın olmak üzere tüm ülkemiz ve milletimiz adına hayırlara vesile olmasını temenni ediyor, yapımında emeği geçen tüm Karayolları Genel Müdürlüğü ve yüklenici firma tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.”

 

 

Konuşmaların ardından Bakan Karaismailoğlu ve törene katılan Bartın protokolü kurdeleyi keserek köprüyü resmen ulaşıma açtı.

 

 

Törenin ardından Kumluca’da vatandaşlarla çay sohbeti yapan Karaismailoğlu ve beraberindekiler esnafı da gezerek selamladıktan sonra Bartın’a geldiler.

Bakan Karaismailoğlu, ilimizde de Bartın Valiliği, Bartın Belediye Başkanlığı ve AK Parti Bartın İl Başkanlığı’nı ziyaret ettikten sonra Pazaryeri’nde esnaf ziyaretlerinde de bulundu.

ETİKETLER : Bartın Kumluca Adil Karaismailoğlu Sinan Güner 2. çevre yolu demiryolu
Diğer GÜNCEL haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›