Özkan, paketli ürünlere gramaj standardı istedi

Bartın Bakkallar ve Bayiler Odası Başkanı Barış Özkan, ürünlerin peşi sıra zamlandığı şu günlerde, paketli ürünlerde gramaj oyunları ile ucuz algısı yaratılmaya ve böylece tüketicilerin aldatılmaya çalışıldığını belirtirken, yetkililerden soruna çözüm üretmelerini istedi. Paketli ürünlere gramaj standardı getirilmesi gerektiğini savunan Özkan, “Serbest piyasa koşulları fırsatçılığa çevrilmemeli. Tüketiciler gramaj hilelerini Alo 175 Tüketici Hattı’na bildirsin” dedi.
Bu haber 2020-11-18 17:03:00 eklenmiş ve 1419 kez görüntülenmiştir.

 

EREN SARIKAYA

“Piyasa koşulları fırsatçılığa çevrilmemeli”

 

Serbest piyasa koşullarının fırsatçılığa çevrilmemesi gerektiğinin altını çizen Özkan, “Birçok paketli üründe sırf daha ucuz algısı oluşturmak için gramaj oyunlarına başvuruluyor. Normalde 500 gr, 1 kg, 5 kg olarak satılan ürünler küsuratlı gramajlarda satıldığında tüketicinin kafası karışıyor ve farklı markalardaki aynı ürünü kıyas yapma imkânı ortadan kalkıyor. Kimse serbest piyasa koşullarını fırsata çevirmemeli. Vatandaşın temel gıda ürünü olan ve toplu halde alınan paketli ürünlere gramaj standardı getirilmeli” dedi.

 

“Ağırlıkla oynayarak kafa karışıklığı yaratıyorlar”

 

Paketli ürünlerdeki gramaj oyunlarına karşı uyarıda bulunan Bartın Bakkallar ve Bayiler Odası Başkanı Özkan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Vatandaşın sofrasından eksik etmediği yoğurt, peynir, tereyağı, salça, çay vb. gibi çok sayıda paketli üründe gramaj oyunlarına başvurularak kafa karışıklığı oluşturuluyor. Yıllardır her yerde 1 kg olarak satılan tereyağı aynı fiyata 900 gram şeklinde piyasaya sürülüyor. Yarım kilo olarak alınan birçok ürün artık 400 gram şeklinde satılıyor. Böyle olunca vatandaşın ürünleri diğer markalarla kıyaslayarak satın alması da çok zor oluyor. 

 

“Gizli zam yapanlar da var”

 

Öte yandan fiyatı aynı tutup gramajı düşürerek gizli zam yapanlar da var. Özellikle döviz kurlarının arttığı dönemlerde fiyat artırımını gramaja yansıtarak tüketiciyi kandırıyorlar. Daha önce gramaj oyunlarıyla ilgili Ticaret Bakanlığı tarafından çok sayıda firmaya cezai hüküm uygulanmıştı. Gramaj aldatmacasının önüne geçmek için bu konudaki denetimler artırılmalı.

 

Vatandaşa “bilinçli tüketim” çağrısı

 

Piyasadaki fırsatçılığa karşı vatandaşlarımızın da bilinçli tüketim yapması gerekiyor. Vatandaşlarımız alışveriş yaparken piyasayı çok iyi kontrol etmeli. 3-5 kuruş diye önemsenmeyen farklar, ay sonu geldiğinde binlerce liralık zarara dönüşüyor. O yüzden bu devirde rasyonel tüketici olarak bilinçli alışveriş yapılmalı. Fiyatı düşük diye düşünülmeden, A’dan Z’ye satın alınacak her ürünün piyasadaki fiyatları çok iyi araştırılmalı.

 

“Şikayet etmekten çekinmeyin”

 

Aynı malın yüzde 50 daha ucuzu varken, yüzde 100 pahalı olanını satın alarak fırsatçıların çıkar sağlamasına imkân verilmemeli. Vatandaşlarımız da alışveriş yaparken gözüne takılan haksız fiyat artışlarını ve gramaj oyunlarını derhal Ticaret Bakanlığı’nın “ALO 175 tüketici hattı”na şikâyet etmekten çekinmemeli.” 

ETİKETLER : Bartın Barış Özkan Bartın Bakkallar Bayiler Esnaf Odası gramaj
Diğer EKONOMİ haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 ›