Dar alanda kısa paslaşmalar!

Kaliteli ve hızlı bir sağlık hizmeti almak hepimizin en doğal hakkı. Ancak devletin en fazla harcama yaptığı alanlardan biri olan sağlık, odağında insan olması ve verilen hizmetin özelliğinden dolayı yüzde 100 memnuniyeti sağlamanın pek de mümkün olmadığı bir alan olmayı sürdürüyor. Durum, ilimizde de farklı değil. Başta fiziki şartları olmak üzere zaman zaman eleştirilere konu olsa da son dönemde adeta kabuk değiştiren Bartın Devlet Hastanesi’nde sessiz bir devrim yaşanıyor. Sınırlı fiziki imkanlara yapılan ufak mimari dokunuşlar ve birimler arasındaki bazı mekan değişiklikleri ile yoktan var edilen alanlar, hem hizmet kalitesini hem de hasta memnuniyetini arttırıyor.
Bu haber 2019-11-11 09:08:18 eklenmiş ve 1026 kez görüntülenmiştir.

Fiziki şartların kısıtlı olmasına karşın Bartın Devlet Hastanesi’nde harikalar yaratılıyor

 

DAR ALANDA KISA PASLAŞMALAR!

 

TOLGA AKINER

Bartın Devlet Hastanesi, Başhekim Uzm. Dr Abdullah Danışman’ın yönetimindeki son iki yılında büyük bir değişim yaşıyor. Ama bu değişim sadece işleyiş ve zihniyetle sınırlı değil. Çok sınırlı fiziki alanlara sahip olmasına karşın Hastane’de yaratılan yeni alanlar poliklinik ve diğer hizmetlerin çok daha ferah ve ortamlarda düzenli ve kaliteli bir şekilde verilmesini sağlıyor. Ancak yapılan bütün işlerde Hastanenin İdari ve Mali Hizmetler ile Destek ve Kalite Hizmetleri’nden Sorumlu Müdürü olan Hasan Can’ın katkıları da yadsınamayacak kadar fazla. Danışman da, Can da uzun yıllardır edindikleri yöneticilik vasıflarını Bartın Devlet Hastanesi’nin çok daha verimli ve kaliteli bir yapıya kavuşması, bunun yanı sıra da mali açıdan sağlam bir yapıya kavuşması için hayata geçirdikleri icraatlarla farklılık yarattılar. Bu farklılığı hastaneye giriş yaptığınız andan itibaren hissedebiliyorsunuz.

 

 

Değişim daha girişte kendini gösteriyor

 

Hastaların poliklinik hizmetlerinden daha etkin ve verimli yararlanması amacıyla öncelikli olarak Hasta Kayıt birimindeki personel ve departman sayısı arttırıldı. Bununla; hastanın kendisine sağlık hizmeti verecek olan hekimi seçme ve değiştirme hakkının kullanılabilmesi, belirli saatlerde yaşanan yığılmaların önlenmesi, hastaların bekleme süresinin azaltılması, yapılacak tüm düzenlemelerde hasta yararının gözetilmesi ile hastalara gerekli danışmanlık hizmetleri verilerek bilgilendirilmeleri ve personel-hasta iletişimini kolaylaştıracak uygulamaların önünün açılması hedeflendi.

 

Engelli ve yaşlılara pozitif ayrımcılık

 

Aralık 2018’de hizmet vermeye başlayan Engelli ve Yaşlı Yardım Birimi açıldığı günden bu zamana kadar bine yakın vatandaşımıza hizmet verdi. Sözkonusu birim aracılığıyla, engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın hastanedeki poliklinik, laboratuvar ve görüntüleme gibi sağlık ihtiyaçlarının karşılanması sırasında kendilerine bir görevlinin eşlik etmesi ve hastane içinde birimler arasındaki ulaşımına yardımcı olması sağlanıyor.

 

 

Bekleme alanları artık daha fazla ve konforlu

 

Bartın Devlet Hastanesi’nin kısa bir süre öncesine kadar en fazla eleştirildiği eksikliklerinden biri olan hasta ve hasta yakınlarının bekleme alanları ile ilgili de çok önemli gelişmeler yaşandı. Binanın eskiliğine ve fiziki alan darlığına rağmen yapılan iyileştirmelerle başta Acil Servis bekleme alanı başta olmak üzere, neredeyse tüm poliklinikler ve ultrason bekleme alanı yenilendi. Hastanenin bahçesinde oluşturulan bekleme ve dinlenme alanları ile de bu konuda ihtiyaç kısmen de olsa karşılanmış oldu.

 

Hasta bilgilendirme ekranları hizmete girdi

 

Bartın Devlet Hastanesi’nin birçok noktasına hasta bilgilendirme ekranları konularak, hastalarımızın muayene sırası, nöbetçi doktor, nöbetçi eczane gibi bilgileri buralardan öğrenmeleri sağlandı. Sözkonusu ekranlar boğul ve yaralanma gibi bazı vakalarda mağdura nasıl müdahale edilmesi gerektiği gibi bilgileri de hasta ve yakınlarına aktarmak için kullanılıyor. Ekranlar Acil Servis’te ise hastaların tahlil sonuçlarının ne aşamada olduğuna ilişkin bilgileri de göstererek, doktorların bulunduğu odaların ve bölümlerin önündeki gereksiz yığılmaların da önüne geçilmesini sağlıyor.

 

 

Acil Servis baştan aşağı yenilendi

 

Hastane yönetiminin son dönemde gerçekleştirdiği, ancak belki de yapılan işler arasında en büyük fark yaratanı Acil Servis’te yapılan düzenlemeler oldu. Öncelikli olarak Acil Servis’e girişe bir düzen getirmeyi amaçlayan yönetim, Ambulansların rahat bir şekilde gelip gidebilmesini sağlamak adına hastane bahçesindeki araç trafiğini ve otopark düzenine el attı. Acil servis önüne araç parkı yasaklanırken ambulans girişleri de Diyaliz tarafına taşındı. Böylece herhangi bir kriz anında 10 ambulansın aynı anda yanaşıp hasta indirip bindirmesine imkan sağlayan geniş bir alan yaratılmış oldu. Bu durum ambulans şoförlerinin ve ambulanslarda görevli Acil Tıp Teknikerleri ile hemşirelerin de işini kolaylaştırdı.

Hastanenin Acil Servisi’ne müracaat eden hastaların daha aktif hizmet almasını; müdahale için gelen icapçı hekim ve personellerin de daha kısa sürede hizmet sunabilmesi için, Acil girişine yakın bir noktada 10 dakikalık araç park alanları oluşturdu.

 

 

Triaj sistemi düzen getirdi

 

Acil Servis’te hayata geçirilen yenilikler ile ilgili olarak bilgiler veren Acil Servis’in sorumlusu Uzm. Dr Ayhan Korkmaz, 2014 yılından bu yana hizmet verdiği Bartın Devlet Hastanesi’nin son dönemde yaşadığı değişim ve gelişimi, ‘devrim’ olarak nitelendirirken, sahip olunan pek çok cihaz, imkan ve uygulamanın özel hastanelerde dahi olmadığının da altını çiziyor. Acil Servise başvuran her hastanın durumu aynı olmadığından, hastaların tedavi süreçlerinden etkili yaralanmaları adına Triaj (Seçmek-Sıralamak) sisteminin getirildiği ve aktif şekilde uygulanmaya başlandığını söyleyen Dr. Korkmaz, vakaların ESI Algoritması adı verilen 1’den 5’e kadar numaralandırılarak öncelik sırılamasına sokulduğunu ve bunların da yeşil, sarı ve kırmızı renklerle sınıflandırılan bölümlerde daha hızlı ve düzenli bir şekilde sağlık hizmeti almalarının sağlandığını anlattı.

 

Her aşamada bilgi edinmek mümkün

 

Buna göre Acil Servis’e eski ambulans girişinden gelen hasta ve yakınları kapının hemen sağındaki triaj biriminden yapılacak müdahalenin önceliği konusunda bilgilendiriliyor. Hemen yanda bulunan Hasta Kayıt bankosundan da resmi işlemlerini yaptırabiliyor. Eskisine göre çok daha ferah bir ortamda bekleme ve dinlenme imkanı sağlanan hasta ve yakınları Hasta Bilgilendirme Birimi’nde görevli Sosyal Hizmet Uzmanı’ndan işlemlerin seyri konusunda bilgiler edinebildikleri gibi bilgi ekranlarından da kendileri ile ilgili sıra ve tahlil sonuçlarının takibini yapabiliyorlar.

 

 

Mahremiyet de düşünülmüş

 

Acil Servis’te en fazla dikkat çeken değişikliklerden biri de bir odanın Acil Psikososyal Destek amaçlı tahsis edilmiş olması. Dr. Korkmaz, sözkonusu odada aile içi şiddet ya da taciz veya tecavüz ve benzeri mahremiyet gerektiren durumlarda hastalara ve yakınlarına psikologlar tarafından hizmet verildiğini söyledi. Korkmaz’ın verdiği bilgiye göre Acil Servis’te 5 Acil Tıp Uzmanı’nın görev yapıyor. Her nöbette ise 1 Acil Tıp Uzmanı ile 4 pratisyen hekim hazır bulunuyor.

 

 

Travma ve Gözlem Odaları

 

Aynı anda 3 hastaya birden müdahale edebilme imkanı bulunan travma odasının yanı sıra müdahaleleri yapıldıktan sonra hastaların takibinin gerçekleştirilebileceği her türlü donanıma sahip 8 yataklı gözlem odası da Acil Servis’e yeni kazandırılan mekanlar arasında bulunuyor.

 

 

Resüsitasyon odası girişe yakın konuşlandırıldı

 

Acil’e gelen en kötü durumda olan vakalara müdahale edilen Resüsitasyon (canlandırma) odası da ambulans girişinin yakınına konuşlandırıldı. Bu sayede hem durumu kötü olan hastalar diğer hastalardan ayrılarak yaşanabilecek olumsuz durumların önüne geçilmiş oldu, hem de vakalara daha çabuk ve etkili müdahaleye imkan tanıyan bir mekan yaratılmış oldu.

 

Hasta da doktor da memnun

 

Yapılan değişikliklerin ve hayata geçirilen uygulamaların hasta memnuniyetini arttırdığını söylemek de mümkün. Eskiden Acil’e giriş yaptığı andan itibaren müdahalenin her aşamasında kelimenin tam anlamıyla bir keşmekeşe ve mekânsal yetersizlikten dolayı sandalye üstlerinde ve sedye kenarlarında tedavi görmek zorunda kalan vatandaşlar, artık çok temiz, düzenli ve her aşamasında bilgilendirildikleri bir tedaviyi, önemine göre farklı mekanlarda alabilmenin mutluluğunu yaşıyorlar.

Doktorlar da hastalar ile hasta yakınlarını ayıran, durumunun ciddiyetine göre hastaları farklı alanlarda değerlendirip takip imkanı veren mekanlar sayesinde işlerini layıkıyla yapabilmenin memnuniyetini yaşadıklarını ifade ediyorlar. 

ETİKETLER : Bartın Bartın Devlet Hastanesi Abdullah Danışman Hasan Can
Diğer SAĞLIK haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Arşiv Arama
- -
Anket
BARTIN HALK GAZETESİ
© Copyright 2013 . Tüm hakları saklıdır. Bu site Gazi SOFT haber yazılımı alt yapısı ile yapılmıştır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi
Bartın Web Tasarım