Amasralı formülü verdi

Esenyurt Minibüsleri Kooperatifi ile Bartın Belediyesi Özel Halk Otobüsleri arasında yaşanan sorun Bartın gündemini meşgul etmeyi sürdürüyor. Yaptıkları açıklamalarla birbirini uzlaşmadan uzak tavır sergilemekle suçlayan taraflara Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın’ın “anlaşın” çağrısının ardından çözüme yönelik görüş beyan edenler kervanına Bartın Şoförler Odası Başkanı Sinan Amasralı da katıldı. Amasralı, “Oda olarak minibüsçü esnafımızın halk otobüsü olmaları yönünde düşünceye sahibiz” dedi. Amasralı, bunun olmaması durumunda ise halk otobüsleri ile Esenyurt minibüsleri için ayrı bekleme yerleri yapılarak sorunun çözülebileceği savundu.
Bu haber 2019-10-08 09:24:27 eklenmiş ve 149 kez görüntülenmiştir.

 

ERDEM TABAKOĞLU

Bartın Şoförler Odası Başkanı Sinan Amasralı, Kutlubeyyazıcılar httında yaşanan yolcu taşıma sorunu ile ilgili olarak basın toplantısı düzenledi. Yıllardır Bartın kamuoyunu meşgul eden sorunun artık çözüme kavuşturulması gerektiğini belirten Amasralı, kendilerinin de Oda olarak Bartın’ın huzuru için çalıştıklarını söyledi.

Esenyurt minibüsçülerinin Halk Otobüsü olmayı kabul etmeleri durumunda sorunun kökünden hallolacağını öne süren Amasralı, Bartın Valisi Sinan Güner ve Belediye Başkanı Cemal Akın’a da çağrıda bulunurken şunları söyledi:

 

“Maddi sorunlar konuşarak çözülebilir”

 

“Bartın Üniversitesi Kutlubeyyazıcılar kampusu kurulmadan evvel, bu hatta 22 adet araç, Bartın İl Trafik Komisyonu’nun belirlemiş olduğu güzergahta Bartın Esenyurt-Çavuşköyü-Gecen-Çeştepe-Yazıcılar-Esenyurt-Akmanlar arası çalışmaktaydı. Fakat Kutlubeyyazıcılar’a yeni üniversite yapıldıktan sonra öğrenci yoğunluğu sebebiyle, bu taşımalarda Bartın Belediyesi Halk Otobüsleri ile Esenyurt Minibüsleri arasında gerginlik başladı. Beraber çalıştıkları halde, minibüslerin çabuk gitmesi, halk otobüslerinin yavaş gitmesi sebebiyle aralarında saat davalarında sorunlar baş göstermeye başladı. Sayın Bartın Valimiz ve Sayın Belediye Başkanımızla yapılan çalışmada, 2 adet M plakaya bir halk otobüsü olmak koşuluyla Belediye Meclisimiz kararı ile tahsis edilmesine rağmen sadece 2 kişi bir araç alarak bunu gerçekleştirdiği halde diğer arkadaşlarımız maddi sebepler dolayısıyla bu hakkı yerine getirememiştir. Bizler Şoförler Odası olarak, minibüsçü esnafımızın halk otobüsü almaları yönünde düşünceye sahibiz. Maddi yönde olan sorunların Belediye Başkanlığımız ile istişare yapılarak çözülebileceği kanaatindeyiz. Bartın Belediyesi Meclis kararıyla, Esenyurt minibüslerinin güzergahı olan bazı yerlerin Belediye mücavir alanı içine girmesi nedeniyle M plakalı minibüslerin mücavir alan içinde indirme-bindirme yapılamaz kararı iki durağın arasındaki gerilimi daha da çok artırmıştır.

 

 

“Ayrı bekleme yerleri de sorunu çözebilir”

 

Şoförler Odası Başkanı olarak Esenyurt minibüsleri halk otobüsü olamıyorsa hat üzerinde halk otobüsü bekleme yeri, Esenyurt minibüsleri bekleme yeri yapılarak, herkes kendi durağından yolcu alırsa bu konunun huzura kavuşacağına inanıyorum. Çok özür dileyerek, buradan sayın Valimize, sayın Belediye Başkanımıza ve Sayın Meclis üyelerimize rica ediyorum. Bartın’ımıza yakışır bir şekilde bu hattımızda her iki tarafın da huzurunu sağlayacak bir çalışma yapılarak sorunun çözüme ulaştırılmasını rica ediyorum.

 

“Bartın esnafı öğrenci ile geçiniyor”

 

Minibüsçü arkadaşlarımızla konuştum. 2 tane halk otobüsü alıp hatta girelim ve hatta girmeyen minibüsçü arkadaşlarımız içinde Belediye Başkanımıza yasakları kaldırtalım. Onlar da araç alıncaya kadar yolda çalışsınlar. Sorun yok. Komisyon kararlarında da hepsi araç alacak diye bir kaide yok. Alamayanlar da bir sene sonra alır ama araçları almamız gerekli. Her şey değişiyor.  Rektör beyle görüştüm, Bartın o tarafa bir şehir oldu. Yani her şey gelişti. Her şey büyüdü. 14 kişilik araçlarla ne onlar para kazanır ne de halk otobüsleri para kazanır. Bartın’ın tüm esnafı bu öğrenci ile geçiniyor.

 

 

Giderken yolcu alabilir, dönüşte analam, indirir”

 

Minibüsçü arkadaşların belgesi iptal oluyor deniliyor. Bu da yanlış. D1 belgesiyle çalışanlar şehirlerarası otobüs firmalarıdır. Turistik taşıma yapan, öğrenci taşıyan arkadaşlar D2, bizim 100 kilometrenin altında çalışan araçlarımız D4 belgesiyle çalışıyor.  Bu konuda her an bir gelişme yaşanabilir. Sabah yine Sayın Valiliğe çıktı. Başkan Vekilimiz Necmi Balık da vardı. Kendisinden ricada bulundum. Giden aracın yolcu alamaması yanlış. Bizim komisyon kararımız var. M plakalı araçların çalışma güzergahları, çalışma saatlerini belirleyen Bartın Valiliğinin vermiş olduğu komisyon kararı var. O zaman üniversite yoktu. Bu belediye kanunları yoktu. Bartın şehir merkezinden çıkış yapan minibüsçü arkadaşlarımız giderken yolcuyu alır. Örneğin Kumluca’ya minibüs gidecek. Şehir merkezinden kalktı araç yolcu da Emniyet Müdürlüğünün orada bekliyor. Bunu alamaz diye bir yasak olamaz, bu yanlış. Buradan giden araç alır, dönüşte ise önünde güzergah olan yere geldiği vakit ancak indirme yapabilir. Bindirme ise yapamaz. Yasa budur, her araç için geçerlidir bu. Ama Meclis kararında indirme-bindirme yapamaz davası var. Şimdi bir öğretmen Esenyurt okuluna gidemiyor. Neden yolcu alma yasağı var? Ben Belediye Başkanına da söyledim. Tamam bu kanun hakkı belediyeye verilmiş ama bu kanun bu şekilde olduğu vakit hiçbir şey düzelmez. Bu halk niye ayaklandı. Bir hemşire Esenyurt’ta sağlık ocağına gidemedi. Bir öğretmen hanım okula gidemedi. Sabah Esenyurt aracı Anadolu Lisesi’ne öğrenci getiriyor dönüşte ise alamıyor. Bu yanlış.

 

 

“Belge yenilemede sorun yok”

 

Bartın’daki üniversite hattı gibi mesela Zonguldak’ta hastane var. Hastaneye şehir içinde otobüs de çalışır, minibüs de çalışır... Bu araçlar belediyenin vermiş olduğu yetki belgesiyle çalışır. Yani onlar da orayı kiralıyorlar senelik olarak. Zaten iş oradan karışıyor. Diyorlar ki, ‘M plakalı minibüs servis çeker mi?’ Bizim şehir içerisinde 100 tane ticari minibüsçü arkadaşımız öğrenci taşıyor. Neyle taşıyor? Belediyenin vermiş olduğu güzergah belgesiyle çalışıyor. Yetki belgesi D4 denilen belge minibüslere ait. 100 km altında çalışan araçlara ait. Diyorlar ki ‘bu belgeler iptal olacak’. Yetki belgesinin iptal olma şansı yok. Nasıl iptal olur biliyor musunuz? Şimdi bu arkadaşlarımızda 7 tane hat var. Nereden başlıyor? Çavuş Köyü’nden. Çavuş Köyü mahalle olmuş. Gecen Köyü mahalle olmuş. Bu arkadaşlarımızın mücavir alana giren yerleri şehir içi oluyor. Ancak bunlara biz belgelerini yenilerken mücavir alan dışında kalan Çeştepe, Akmanlar, Esenyurt’un bazı mahalleleri var. Biz bu arkadaşlarımıza aynı bunları yazarak belgelerini alabiliyoruz. Sorun yok.”

ETİKETLER : Bartın Bartın Belediyesi Halk otobüsü Esenyurt minibüsü Cemal Akın Sinan Amasralı
Diğer GÜNCEL haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
ÇOK OKUNANLAR
SON YORUMLANANLAR
731 Kez Okundu
593 Kez Okundu
504 Kez Okundu
Arşiv Arama
- -
Anket
BARTIN HALK GAZETESİ
© Copyright 2013 . Tüm hakları saklıdır. Bu site Gazi SOFT haber yazılımı alt yapısı ile yapılmıştır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi
Bartın Web Tasarım