Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, Esenyurt Minibüsleri Durağı Başkanı Savaş Akkabak’ın yapmış olduğu açıklamalara, belgelerle yanıt verdi.
Bu haber 2019-10-03 16:49:18 eklenmiş ve 592 kez görüntülenmiştir.

 

Başkan net konuştu:

“Hizmet verirken mağduriyet hesabı yapılmaz”

 

ERDEM TABAKOĞLU

Yerel yönetimlerin asli görevlerinden birinin de vatandaşlara ulaşım hizmeti sunmak olduğuna dikkat çeken Başkan Akın, 30’u oturarak 60’ı da ayakta her birinde 90 yolcunun aynı anda taşınabileceği 4 otobüs alımı için talimat verdiğini belirtirken, “Nasip olursa Kemerköprü’den öğrenci kardeşlerimizi de  halkımızı da gerekirse yarı fiyatına taşıyacağız. Biz kimseyi mağdur etmeyiz. Halk kullanılarak mağduriyet hesabı yapılmaz” dedi.

Başkan Akın, Esenyurt Minibüsleri Durağı Kooperatif Başkanı Savaş Akkabak’ın basın açıklaması sonrasında haklarındaki iddialara Bartın Halk ve Bartın Pusula gazetelerini bünyesinde bulunduran EYBEY Medya aracılığıyla açıklık getirdi.

Bartın Üniversitesi Kutlubeyyazıcılar Kampüsü’nde eğitime başlandığı tarihten bu yana süre gelen Özel Halk Otobüsleri ile Esenyurt Minibüsleri arasındaki anlaşmazlığın sona erdirilmesi ve her iki tarafın da üzerinde uzlaşabileceği bir çözüm için mücadele ettiklerini ifade eden Akın, belgeler eşliğinde yaşanan süreci ve buldukları çözümü şu şekilde açıkladı:

 

Problem D4 belgesinden kaynaklı

 

“Belediyelerin, mahallelerde ve mücavir alan bölgelerinde muhakkak taşıma yapmaları ya da yaptırmaları gerekiyor. Belediyeler bunu ya kendileri yapar ya Özel Halk Otobüslerine ya da taksilere yaptırır. Bu yetki tamamen Belediyelerin uhdesindedir. Bizler de Bartın’daki kişilerin mağdur olmaması için bizden evvel başlayan Halk Otobüsleriyle bu taşıma işine devam ediyoruz. Ama Üniversite’nin Kutlubeyyazıcılar Kampüsü’ne taşınmasıyla o bölgeyle ilgili Esenyurt Minibüsleri ile Halk Otobüsleri arasında sıkıntılar meydana geldi. Biz defalarca onlarla toplantı yaptık. Son olarak 1 Ekim Salı günü bir toplantı yaptık. Toplantıya Trafiş Şube Müdürü, Emniyet Müdür Yardımcısı, Belediye Başkan Yardımcılarımız, Esnaf Odaları Başkanı, Halk Otobüsleri’ni ve Esenyurt Minibüsleri’ni temsilen 3’er kişi katıldı. Problem D4 belgesinden kaynaklanmakta. D4 belgesi ile köyünden yolcularını alır, mücavir alan bölgesinden ve merkezden herhangi bir yolcu alamaz, indiremez ve bindiremez. Ama biz haklarının kaybolmamasıyla ilgili daha önce mücavir alanlarında  indirme bindirme yapabilir, mahallelerde yapamaz kuralını koyduk. Burada bizim 2015 yılında aldığımız Meclis kararlarıyla başlayan birşeydir bu.

 

“Halk Otobüsü olmak istediler”

 

12 Şubat 2018 tarihinde Esenyurt Minibüslerindeki arkadaşlarımız ‘Biz Bartın Belediyesi’nin belirleyeceği bir ücret karşılığında, belirlenecek tip ve sayılı otobüs satın alarak ancak imzalanacak sözleşme gereklerine uygun olarak Bartın Belediyesi Halk Otobüsleri bünyesinde taşıma yapmayı talep ediyoruz.’ diye 21 kişi imzalı dilekçe verdi. Sonrasında biz bunu toplu dilekçe olarak değil herkes bireysel olduğu için tek tek dilekçe olarak aldık. Ve bu dilekçelerde de ‘D4 yetki belgemle yetki belgeme kayıtlı aracımla yetki belgemde belirtilen hat ve güzergahlarda tüm haklarımdan kendi rızam ve hür irademle feragat ettiğimi, ilgili kurumlarca M hat ve güzergahımın iptal edilmesini müteakip Bartın Belediye Meclisi’nden alınacak karara istinaden tarafımıza tahsis edilecek olan H plaka Özel Halk Otobüsü ile ilgili işlemlerin yapılması hususunu arz ederim.’ diyerek 28 Şubat 2018 tarihinde Belediyemize ilettiler.

 

Meclis karar aldı

 

Bunun peşinden Belediye Meclisi’nde 2 Mart 2018 tarihinde ‘Esenyurt Kooperatifi’ne bağlı 22 minibüs hattının D4 belgeleri dahili iptal edilerek 11 adet Bartın Belediyesi Esenyurt Özel Halk Otobüsü olarak sadece Bartın Merkez-Şiremirçavuş-Gecen-Çeştepe-Yazıcılar-Esenyurt-Akmanlar güzergahı olmak üzere Belediyemiz himayesinde çalıştırılması’, ‘geçiş sürecinin İl Trafik Komisyonu karar tarihi baz alınmak üzere 3 ay olarak belirlenmesi’, Bartın Belediyesi Özel Halk Otobüsleri Seyrüsefer Yönetmeliği gereğince defaten ödenmek suretiyle hatta katılım bedelinin 10 yıl yapılacak sözleşme karşılığında Özel Halk Otobüsleri’nin ruhsat bedeli olan 9 bin tam bilet çarpı 10 yıl hesabı üzerinden Belediye Kanunları ölçüsü Komisyon Raporları doğrultusunda kabul edilmiştir’ demişiz.

 

 

 

İnkumu Durağı gibi olsun istendi

 

Sonra Bartın Valiliği İl Trafik Komisyonu Başkanlığı, Esenyurt Minibüsleri ile Özel Halk Otobüsleri arasında herhangi bir olumsuzluk yaşanmaması talepleriyle ilgili ‘Belediye Başkanlığı koordinesinde Bartın Belediyesi Özel Halk Otobüsleri Başkanlığı ile Esenyurt Minibüsleri Kooperatifi Başkanlığı mutabakata vardığımız üzere dönüşüm aşamasında’ diye yazmışız. Bunu dönemin Valisi Nusret Dirim başkanlığında Belediye Başkanı, Bartın Üniversitesi Rektörü, Jandarma Komutanı, İl Emniyet Müdürü, İl Milli Eğitim Müdürü, Karayolları 156. Şube Şefi ve Şoförler Odası Başkanı ve Vali beyin imzasıyla bu noktaya getirmişiz. Yani biz arkadaşlarımızın aynı İnkumu Durağı’nda olduğu gibi Halk Otobüsü olmalarını sağlamaya çalışmışız.

 

“Vazgeçtiler”

 

Sonra bize 28 Şubat 2018’de yeni bir dilekçe yazarak Halk Otobüsü olmaktan vazgeçtiklerini iletmişler. Biz bunu da tekrar Komisyona göndermişiz. Ardından da 3 arkadaşımız buraya gelerek ‘talebimizin kabulüyle 10 yıl yapılacak sözleşme karşılığında 9 bin tam bilet bedeli 10 yıl hesabı üzerinden taksitlendirilerek ödenmesini arz ediyoruz’ diyerek bize dilekçe vererek Halk Otobüsü olmak istediklerini iletmişler. Bunun üzerine de biz de alınacak bu bedelin 8 eşit taksitte alınmasına karar vermişiz.

 

Belediye’nin uzlaşma formülü tutmadı

 

Süreç böyle ilerlerken Halk Otobüsleri ile Esenyurt Minibüsleri arasında sürtüşmeler, olumsuzluk yaşanmaması için biz yeniden bir formül bulalım diye düşündük ve Halk Otobüsü olmamalarına rağmen aralarında bir anlaşma yapılmasını sağladık. ‘Halk Otobüsleri ayakta yolcu alabiliyor, Esenyurt Minibüsleri ayakta yolcu alamıyor diye Kutlubeyyazılar Kampüsü hattına Halk Otobüsleri Durağı içerisinden 2 Esenyurt Minibüsü, 1 Halk Otobüsü şeklinde araç kaldırın’ dedik. Bir süre bu şekilde çalıştılar sonra ayakta yolcu almaya başladıkları ve birbirini şikayet etmeye başladıkları için bu kez yeniden kendi aralarında sürtüşme çıktı. Bu da 1 yıl devam etti. 1 Ekim’de yaptığımız toplantıda yine ‘2’ye 1 yöntemiyle devam edelim’ dedik ama kabul etmediler.

 

“Trafik sorununu çözmeyelim mi?”

 

M plakalar şehir içi yolcu taşıma minibüsü değildir. Köyden şehire, şehirden köye yolcu taşıması yapar. Eğer bu işin yolu açılırsa diğer hatlardaki minibüsler de şehir içine girmek ister. Bu da bir kaos meydana getirir. Bizim de bu konuda bir önlem almamız gerekiyordu. Elmalık mevkii dediğimiz Endüstri Meslek Lisesi’nin arkasında kalan alanda bir düzenlemeye yapmaya karar verdik. Kemerköprü bir rahatlığa kavuşsun diye 2013 yılında Belediye olarak bir uygulama başlattık. Kemerköprü Meydanı’nın sağında ve solunda araçlar kalmasın diye geriye çektik. Kalanları da otoparka gönderdik. Ama yine Kemerköprü’de bir kaos var. Okulların ve Üniversitenin başladığı dönemlerde özellikle Salı, Cuma günleri Kemerköprü’ye bin tane araç giriyor. Kemerköprü’deki durakların Elmalık mevkine gelmesiyle ilgili Trafik Komisyon Kararı var ve bu karar daha evvel de defalarca alınmış, yani sadece bizimle ilgili değil. Hatta ben de ilk başta Elmalık bölgesine gelmesin demiştim ama o günkü şartlarda Belediye, Valilik, Çevre ve Şehircilik, Nüfus Müdürlüğü, Tapu Müdürlüğü, Emniyet Müdürlüğü, SGK İl Müdürlüğü burada değildi. Artık bu bölge resmi kurumların konuşlandığı bir yer oldu ve yakın zamanda Adliye binası da taşınacak. Biz Kemerköprü bölgesinde yaşanan trafik sıkışıklığı sorununu gidermeyelim mi? Seçim dönemlerinde trafik sorunu her zaman dile getirildi. Biz bunu çözmeyeceksek, yapmayacaksak ne yapacağız?

 

 

 

Ucuz ve tartışmasız taşımacılık

 

Halkımızı bir yerden başka bir yere taşımak ya da taşıtmak Belediyemizin asli görevidir. Onun için bizim de daha evvelden almış olduğumuz bir karar vardı. 30+60 olmak üzere 90 kişilik 4 araç alınması için talimat verdim. Nasip olursa Kemerköprü’den öğrenci kardeşlerimizi de  halkımızı da gerekirse yarı fiyatına taşıyacağız. Biz kimseyi mağdur etmeyiz. Halk kullanılarak mağduriyet hesabı yapılmaz. Biz defalarca arkadaşlarla görüştük yine teklifimiz de ya Halk Otobüsü olsunlar ya da 2’ye 1 yöntemiyle yine çalışmaya devam etsinler şeklindeydi. Kardeşçe olsunlar, bunun için rekabet içerisinde olmayın diyerek onlara bu durumu anlatmaya çalıştık. Çünkü D4 belgeleri 2020 yılında, 2021 yılında en geç 2022 yılında bittiğinde artık mücavir alan bölgesine giremeyecekler. İstesek şimdi de giremezler çünkü o bölgede Belediyenin taşıma yapmaıs gerekiyor. Velevki girdiler zaten terminalden Şehir Merkezi tarafı Belediyenin mahalleleri, o nedenle yetki yine belediyede. Biz kimsenin mağduriyetiyle iş yapacak değiliz. Ama ortada bir kaos var ve biz bu kaosu çözeceğiz. Araçlarımızı alacağız, hem ucuz taşıyacağız hem de bu olayları ortadan kaldıracağız. Biz kimsenin mağdur olmaması için uğraşıyoruz biz tam ortadayız. Biz huzursuzluk olsun istemiyoruz.

 

“Şehircilik yapmayalım mı?”

 

Belediye Halk Otobüsleri Durağı’nı şehir merkezi dışına taşısak da diğer hatlara gidebilmek, yolcularını götürebilmek için yine şehir içine girmek zorundalar. Bununla ilgili de trafiğin daha rahat hale gelmesi için durak fazlalıklarını kaldırdık. Durak harici durduklarında da ciddi cezalar uyguluyoruz. Kimsenin trafiği engelleme hakkı yoktur. Bartın’da alternatif yollar yok biz de Bartın’ı açacağız diyoruz. Yeni yaptığımız imar planı Bartın’ı dışarıya taşımak, trafiği rahatlatmak, bazı esnaf gruplarını o bölgelere taşımakla ilgili değil miydi. Biz şehircilik yapmayalım mı?”

ETİKETLER : esenyurt belediye üniversite
Diğer GÜNCEL haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
ÇOK OKUNANLAR
SON YORUMLANANLAR
731 Kez Okundu
593 Kez Okundu
503 Kez Okundu
Arşiv Arama
- -
Anket
BARTIN HALK GAZETESİ
© Copyright 2013 . Tüm hakları saklıdır. Bu site Gazi SOFT haber yazılımı alt yapısı ile yapılmıştır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi
Bartın Web Tasarım