Eğitim Sen, çözüm bekliyor

Bartın Eğitim Sen Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Bora, ülke genelinde olduğu gibi Bartın’da da okulların uzunca bir süredir çözüm bekleyen sorunlar yumağı içinde açıldığını savundu.
Bu haber 2019-09-21 10:28:09 eklenmiş ve 202 kez görüntülenmiştir.

 

 

TOLGA AKINER

Bartın Eğitim Sen Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Bora, ülke genelinde olduğu gibi Bartın’da da okulların uzunca bir süredir çözüm bekleyen sorunlar yumağı içinde açıldığını savundu. Bartın Milli Eğitim Müdürlüğü’nün okulların açılışına hazırlıksız yakalandığını öne süren Bora, ilimizde eğitim-öğretimin yaşadığı sorunları sendikalarının bakış açısıyla dile getirirken tüm sorunların çözümenden sorumlu olduğunu vurguladığı Milli Eğitim Müdürlüğü, ve Bartın Valiliği’ni göreve davet etti.

Bora, okulların açılmasının ardından bir açıklama yaparak Bartın genelinde yaşananları değerlendirdi. Bartın’da eğitim-öğretimin sorunlar ile başladığını ifade eden Bora’nın Bartın özelindeki değerlendirmeleri özetle şöyle:

Endüstri Meslek Lisesi hazırlıksız taşındı

 

“Bartın Endüstri Meslek Lisesi sendikamızın tüm itirazlarına rağmen ikiye bölünerek bir bölümü şehir dışına taşındı. Yeni bina hazırlık yapılmadan taşındı. Servis araçlarının öğrencileri indireceği alan belirlenmemiş olması can güvenliği tehdidi oluşturuyor. Okulun plansız taşınması nedeniyle eğitim öğretim aksıyor. Yeni binada 3 güne varan elektirik kesintileri yaşanmakta.

 

Veliden izinsiz flor uygulaması

 

Bazı okullarda, veli onayı olmadan, Sağlık Müdürlüğü tarafından flor uygulaması yapıldı. Velileri olayın dışına çıkaran ve onam belgesi almadan yapılan bu uygulamanın doğru ve demokratik değil.

 

Okul tadilat ihaleleri geç yapıldı

 

Birçok okulun tadilat ihaleleri geç yapıldığından okullarda dersler devam ederken tadilat yapılması eğitim öğretimi kesintiye uğratıyor.

 

Yemekler denetlenmeli

 

Okullarda verilen yemeklerin rutin denetimlerinin yapılması ve yaşanabilecek usulsüzlüklerin tespit edilmesi Bartın Milli Eğitim Müdürlüğü’nün sorumluluğunda.

 

Engellilerin eğitim hakkı engelleniyor

 

Engelli  velilerimizin ve öğrencilerimizin okulla giriş ve çıkışını kolaylaştıran rampa ve asansörler yok. Yasak sağmacı mantığı ile hazırlananları ise işlevsiz. Bu durum engellilerin eğitim hakkını engelliyor.

 

Öğretmenevlerinin durumu

 

Eski öğretmenevi binasının depreme dayanıksız raporu olmasına rağmen Bartın Belediyesi Halk Oyunları ekipleri burayı proja amaçlı kullanıyor. Bu anlamda; yapımında TÖB-DER’li öğretmenlerin emeği olan eski öğretmenevi acaba uydurma bir gerekçe ile mi Bartın Belediyesi’ne verildi. Devredilme gerekçesi uydurma olmasaydı binanın depreme dayanıklı hale getirilerek kullanılması gerekmez miydi? Ayrıca Öğretmenevi’nin zarar ettiği ve işçi çıkartılacağı duyumları alıyoruz. Burası bir ticari kuruluş değil, öğretmenlerin ortaklaşa kullandığı sosyal tesistir. Devletin gerekli makamları tarafından mali anlamda desteklenmesi gerekir. Ayrıca öğretmenevinde  yemek ücretleri kurum ve okul müdürlerine  yüzde 50 indirimli iken öğretmenler neden bu haktan yararlanamıyor.

 

Kanuna ve laik eğitime aykırı uygulamalar

 

Milli Eğitim Temel Kanunu’nda “Eğitim öğretim hizmetleri bizzat devlet eliyle yürütülür” ibaresi olmasına rağmen geçen öğretim yılında, Bartın’da birçok okulda eğitim öğretim faaliyetleri ‘kurs’, ‘seminer’ ve ‘değerler eğitimi’ gibi başlıklar altında  dini vakıf ve cemaat dernekleri eliyle, eğitim ehliyeti olmayan kişileri görevlendirerek ve laik eğitime aykırı olarak kızlar ile erkekleri ayrı oturtmak suretiyle uygulamalar yapılmıştı. Bu eğitim öğretim yılında bu tip yasadışı uygulamaların yapılmaması ve gerekli makamlar tarafından takip edilmesi gerekmektedir.

 

“Öğrencilerin beyinleri hurafelerle doldurulmamalı”

 

Bartın Eğitim Sen olarak Ensar Vakfı ile MEB arasında imzalanan protokolü açılan dava sonucu iptal ettirmemize rağmen geçen dönem Milli Eğitim Müdürlüğü’nün direktifleriyle Bartın Endüstri Meslek Lisesi Ensar Vakfı’na kapılarını açtı. Laik ve bilimsel eğitim ihlalleri konusunda Bartın Eğitim Sen olarak durumun takipçisi olacağımızı bildiririz. Kaldı ki okullarımızın ve öğrencilerimizin ihtiyacı eğitim ehliyeti olmayan kişiler tarafından ‘değerler eğitimi’ adı altında bilimsel karşılığı olmayan hurafelerle beyinlerinin doldurulması değil, öğrencilerimizin kişisel gelişimlerine katkı sunacak psikolog, rehber öğretmen, hemşire, doktor, sosyal hizmet uzmanından oluşacak Okul Sağlık Birimleri’nin oluşturulması ve bu birimler aracılığıyla ‘okul sağlığı’, ‘cinsel eğitim’, ‘istismar’ ve ‘ihmal’ eğitimlerinin yapılması daha anlamlı olacaktır.

ETİKETLER : eğitim sen bartın sorunlar çözüm
Diğer EĞİTİM haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
ÇOK OKUNANLAR
SON YORUMLANANLAR
927 Kez Okundu
659 Kez Okundu
549 Kez Okundu
Arşiv Arama
- -
Anket
BARTIN HALK GAZETESİ
© Copyright 2013 . Tüm hakları saklıdır. Bu site Gazi SOFT haber yazılımı alt yapısı ile yapılmıştır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi
Bartın Web Tasarım