Sıcakta sıvı tüketimini arttırın!

Nihayet dört gözle beklediğimiz yaz mevsimine girdik. Hava sıcaklıkları arttı ama önümüzdeki günlerde daha da artması bekleniyor. Peki ama vücudumuz sıcak havalara hazır mı? Sıcaklık artışı ile birlikte vücudumuzda yaşayacağımız sıvı kaybının önüne nasıl geçebiliriz? Yeterli miktarda su içmediğimiz zaman vücudumuzda ne gibi rahatsızlıklar meydana gelir? İşte tüm bu sorularımızın yanıtını Bartın İl Sağlık Müdürü Dr. Dursun Koç veriyor. Suyun insan sağlığı için ne denli yaşamsal bir anlam içerdiğine dikkat çeken Koç, sıcaklar bastırırken sıvı tüketiminin tüm vücut fonksiyonları için büyük önem taşıdığını vurguladı.
Bu haber 2019-06-10 10:04:03 eklenmiş ve 90 kez görüntülenmiştir.

 

NİLÜFER ŞAHİN PİŞKİN

Zaman zaman yağmur ile serinlesek de yine de mevsim ortalamalarının üzerinde seyreden sıcaklıklar nedeniyle zorlandığımızda oluyor. İşte bu noktada doğru beslenmek kadar vücudun su ihtiyacının doğru karşılanması da büyük önem kazanıyor. Burada da ön önemli konu olarak karşımıza vücuda alınan ve vücuttan atılan sıvıların farkına eşit olan günlük su dengesini doğru sağlamak karşımıza çıkıyor. Çünkü vücudumuzdaki sıvı dengesinin bozulması çok ciddi hastalıklara neden olabiliyor ve yaşam kalitemizi olumsuz yönde etkiliyor.

 

İdeal sıvı tüketimi

 

Bartın İl Sağlık Müdürü Dr. Dursun Koç, konuya ilişkin olarak gazetemize yaptığı değerlendirmede, ideal sıvı tüketiminin bireyden bireye değişiklik göstemekle birlikte sıvı dengesinin bozulduğu durumlarda her bireyde çeşitli rahatsızlıklar meydana geldiğini söyledi. Koç, sözlerini özetle şöyle sürdürdü:

İhtiyaç cinsiyete göre de farklılık gösteriyor

 

“Kadınlar için günde 2.5 litre erkekler için ise günde ortalama 3.5 litre sıvı tüketimi, sıvı dengesinin korunması açısından önemlidir. Ancak bu rakamlar ortalama rakamlar olup bireylerin özel durumları, ihtiyaçları, fiziksel aktiviteleri göz önünde bulundurularak sıvı tüketilmelidir. Seçilebilecek en iyi içecek türü ise kaynağı bilinen, temiz sudur. Bunu ayran, taze sıkılmış meyve suları, sade soda, çay ve kahve izleyebilir. Şeker içeren gazlı ve gazsız içeceklerin zararlarından ötürü tüketilmemesini tavsiye ederim.

 

 

Aşırı tüketmek de zararlı olabiliyor

 

Aşırı sıvı tüketimi de nadir karşılaşılmakla birlikte sorun yaratabilmektedir. Özellikle sodyum düzeylerinde düşmeye neden olan bu durum da seyrek görülmekle beraber en az dehidratasyon (sıvı kaybı) kadar önemlidir.

 

Vücut, sıvıları nerelerden tedarik eder?

 

Vücut; sıvılardan, besinlerden ve metabolizmadan olmak üzere 3 yerden su tedarik edebiliyor. Çeşitli sıvılarla günlük ortalama 2 litre sıvı alınmalıdır. Egzersiz ve sıcaklık artışlarında vücudun sıvı ihtiyacını karşılamak için daha fazla miktarda sıvıya ihtiyaç duyulmaktadır. Ayrıca meyve ve sebzeler olmak üzere besinlerin çoğu suyun önemli bir miktarını içerir. Besinlerden, günlük ortalama 1 litre su alınır.

Gıdalar, enerji oluşumu için kullanıldığında karbondioksit ve suya kadar parçalanırlar. Bu su metabolik su olarak bilinir ve sedentar bir yaşam süren insanların günlük su gereksinmesinin yaklaşık yüzde 25’ini oluşturur. Günlük ortalama 300 mililitre metabolik su oluşur.

 

Yeterli miktarda sıvı alınıp alınmadığı nasıl anlaşılır?

 

Bazı kan ve idrar tetkikleri ile kişinin sıvı dengesi ölçülebilse de en sık kullanılan pratik ölçüm metodu vücut ağırlık takibidir. İyi hidrate olmuş, enerji dengesi yerinde birinin gün içindeki kilo ölçümlerindeki değerler yüzde 1’den fazla oynamamalıdır.Günlük takip sırasında idrar rengi de en önemli verilerden bir tanesidir. Normal idrar rengi açık sarı olarak tanımlanırken sıvı kaybı belirginleştikçe idrarın da rengi koyulaşacaktır. Bununla birlikte idrarın rengini değiştirebilen gıdaların tüketimi, idrar rengi ile sıvı dengesinin değerlendirilmesinde yanlışlıklara yol açabilmektedir. Bunun haricinde kişinin cildinin kuruluk/nemlilik durumu, dilinin kuru/nemli görünümde olması, sıvı dengesi ile ilgili bilgi vermektedir.”

ETİKETLER : Bartın su tüketimi Dursun Koç
Diğer SAĞLIK haberleri
Köşe Yazarları
 ‹ 
 › 
Arşiv Arama
- -
Anket
BARTIN HALK GAZETESİ
© Copyright 2013 . Tüm hakları saklıdır. Bu site Gazi SOFT haber yazılımı alt yapısı ile yapılmıştır.
GÜNDEM
Kadına Şiddet
Anayasa Haberleri
Trafik Kazaları
Yerel Seçimler
SPOR
Galatasaray
Fenerbahçe
Basketbol Haberleri
Şampiyonlar Ligi
SİYASET
Recep T. Erdoğan
Devlet Bahçeli
Kemal Kılıçdaroğlu
AKP Haberleri
EĞİTİM
Eğitim Haberleri
Eğitim Bakanlığı
A.Ö.L.
Eğitim Portalı
DÜNYA
Avrupa Haberleri
Amerika Gündemi
Suriye İç Savaş
Arıkan Meselesi
Bartın Web Tasarım